Härlig måndag : )

Jobbarhelgen är över och det gick som vanligt väldigt fort... Idag har jag varit ledig, men ändå haft fullt upp!

Både lördag och söndag har barnen vaknat tidigt, ca 05.40!!! På lördagen var det Sebastian som var uppe med tuppen och på söndagen vaknade Simon lika tidigt : (  Jag började inte förren 7.30 på söndagen och hade ställt min klocka på 6.30, men blev alltså väckt ca 1 timme INNAN min klocka ringde. SUCK!!!
Men idag när dom, eller iallafall Sebastian skulle upp så sov de såååå gott??!! Vi väckte Sebastian 7.15!!! Han börjar skolan klockan 8.
Varför är det så? När de kan sova så länge de kan så vaknar de extra tidigt. Och när de ska upp så så sover de sött... Mysko.
På söndagen klädde jag på barnen, gav dom frukost och placerade dom framför Bolibompa innan jag åkte till jobbet. När jag ringde hem 8.20 så svarade Sebastian och Patrik låg fortfarande och sov. Handbollskolan börjar klockan 9 så han fick rusa upp och iväg : )

Idag så har jag tvättat och plockat lite. Sedan var Simon och jag på simskola och klockan 13.20 hämtade vi Sebastian. Och sedan har eftermiddagen rusat fram... Vi har läst lite läxor, lagat mat och barnen har lekt med grannbarnen som kom hem samtidigt som oss : )

Patrik är iväg och bowlar i kväll. I morgon ska han spela innebandy, onsdag ska jag iväg på bio och ev. ut och äta mat efter det. (Med mina kollegor). På torsdag ska Patrik i väg på kvällen, jag har för mig att det var avdelningsfest??! Kommer faktiskt inte ihåg.... Och sedan är det fredag, veckans bästa dag när man är ledig på helgen alltså! Och DÅ kanske jag och Patrik kan ses på kvällen...?! Vissa veckor är det mera aktiviteter än andra.
Men det är härligt och nyttigt att inte bara sitta här hemma och glo på varann!!!

Simon har ( peppar, peppar) sovit HELA natten i sin säng i en hel veckas tid!!! Vågar man säga ääännntliiiigen!!???
Inte för att det gör så himla mycket att han kommer in till oss på natten men ändå. Det måste ju vara skönt för honom också att få en hel natts sömn utan avbrott liksom. Dessutom har han börjat gilla att ligga och dra sig lite på morgonen "ifred"som han säger.Om man bortser från extremt tidiga helgmorgnar då : (
De gillar att dela rum, än så länge.

Nu ska vi alldeles straxt gå upp. De ska bara äta upp sin fil så är det sängen som gäller sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0