Söndag kväll...

Jahaja... Nu blev det ett uppehåll igen : )

Sedan jag skrev i torsdags så har jag jobbat en dag (fredagen) och varit "ledig" i två, lör o sön. Jag skrev ledig inom situationstecken för det är ju liksom inte en lugn stund här hemma utan det går i 180 från morgon till kväll... Inte för att det är barnen som är "jobbiga" utan för att man har så mycket man vill hinna med under en ledig helg.

Jag slutade klockan 13.30 i fredags och åkte och handlade innan jag hämtade barnen. Patrik kom hem vid 16.30 vilket är tidigt för att vara honom... Så vi lagade pizza och hade fredagsmys som vanligt.

I lördags vaknade Simon 6.45...Suck. Så jag gick upp tidigt och var effektiv från start. Jag började tvätta och greja lite frukost. På förmiddagen gick båda barnen bort till kusin Christian och hoppade på deras nya studsmatta. De stannade där hela förmiddagen och till efter lunch! De fick även lunch där så jag kunde koncentrera mig på att olja in våra trädgårdsmöbler på framsidan i lugn o ro. Patrik höll på att bygga lite med staketet till altanen på baksidan.
På kvällen grillade vi och hade besök av Tapio till middagen. Bodil jobbade så han kom och fick sällskap av oss.

Idag har Patrik fortsatt med byggandet på baksidan och jag hade många olika projekt jag behövde/ville göra. Men det har varit en såndär dag jag har fått tvinga mig till allt jag skulle göra. Jag har dock packat LITE grejer till helgens husvagnstripp. Hade tänkt att jag skulle packa kläder osv men upptäckte snart att det var väldigt svårt eftersom jag inte har en aning om vad det blir för väder . Och sedan är det ju några dagar kvar och lite svårt att veta hur mycket kläder det behövs här hemma.

Jag har dock putsat lite fönster och dragit runt med dammsugaren lite här nere.

Nu är det kö till min dator... Seb vill hinna spela lite innan läggdax. Så jag avslutar här...

Kommentarer
Postat av: Anna

ja, de dagarna är mindre kul.. trevligt att läsa o mysig pratstund i går. kräm

2009-05-18 @ 23:32:15
URL: http://annamyrback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0