Tisdag morgon...

Tiden går fort, knappt så jag hinner med!

Men nu är vi ju alltså hemma igen från våran husvagnstripp... Vi åkte från Lidköping runt 12.30 på söndagen och hemresan gick väldigt bra. Våra barn är vana att åka bil långt så det är sällan eller aldrig någon gnäll. Sebastian gillar att se film under tiden och det gör ju sitt till också. Simon tittar korta stunder men håller sedan på att vika ihop dvd:n så filmen börjar från början hela tiden. ( Han har våran "gamla" bildvd"). Alt. håller han på att trycka på alla knappar på den så det helt plötsligt blir blå skärm...Han säger att det är hans dator... Och då MÅSTE man ju såklart trycka på den!
Direkt  efter vi kopplat av husvagnen här i Kärra åkte vi till Gällinge för studenkalas. Så det blev en intensiv söndag och vi kom inte hem förren efter 20 på kvällen. Patrik tog tag i att lägga barnen och jag åkte o hämtade kläder, mat och saker i husvagnen. Började faktiskt att tvätta redan på söndag kväll., här spiller vi ingen tid!!! Jag jobbade i går o började klockan 6.45 så det har varit/är ganska intensivt!
I morgon åker jag till Varberg med mina kära arbetskamrater : ))
Så det är bara att packa väskan igen! Jag börjar komma i fas med tvätten så det mesta är iallafall torrt. Men till min stora fasa märker jag att jag måste stryka lite av det jag vill ha med mig. Det är bland det VÄRSTA jag vet. Men det är ju inte snyggt med skrynkliga kläder heller...

I går var båda barnen hos frissan! De blev såå fina. Men Sebastian ville helst inte klippa sig alls, men nu kunde vi inte dra ut på det längre.
När jag duschade av dom på kvällen så upptäckte jag att Simon hade en fästing i hårbotten!!!!!!!!!!!!! : (((
JAG HATAR FÄSTINGAR!!!! De är vidriga. Iallafall när de sätter sig på mina barn.

P4 spelar OFTA en låt med Sonja Aldén som heter - Endel är vackra när dom dör... Det är en helt underbart fin låt, men av förklarliga skäl klarar jag inte av att lyssna på den utan att bryta ihop, så det slutar med att jag SPRINGER till radion o stänger av. Det hände just precis nu. Och om ni undrar varför jag lyssnar på P4 (pensionärs radio??ha ha ha!) så tycker jag att det är ljuvligt med radio utan reklam!

Vi har fått gäster i vårat plommonträd. Det är ett skatpar som bestämmt sig för att bygga sitt bo där...
Jag blev alldeles förskräckt och tyckte/tycker att vi ska ta bort det. Men min kära man är nog av en annan åsikt!? Han var ute och kollade på det igår och verkar inte alls tycka att det gör något. Vet inte hur kul det är sen om/när de får ungar? Blir skatorna aggressiva då eller?  Men jag håller med honom om att det bär emot att förstöra deras bo som de kämpat så hårt med. Vi får se hur det blir med det...

Nu ska jag lägga på ett kol här så det blir något vettigt gjort.

Må så himla bra! Så hörs vi kanske på torsdag kväll, då ska jag berätta om våran Varbergsresa!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

En liten tanke om skatboet. Jag fick lära mig förra våren att skatpar lever i samma par livet ut och bor på samma ställe hela livet. Så grattis till era nya grannar ;-)

2009-05-26 @ 15:04:53
Postat av: Linda

Ja just det! Ni hade ju också ett litet skatpar som vill bygga hos er... Men ni beviljade inte deras bygglov? :)

Vi river det när deras ungar är utflugna om inte förr...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0