Lidköping...

Hej o hå, nu är vi i Lidköping med våran husvagn... : )

Vi åkte från Göteborg i går runt 16.30 och var framme här i Lidköping ca 19.15 med ett kort stopp för att fixa korv med bröd=middagsmaten för kvällen. Mycket smidigt för övrigt!
Simon frågade - När är vi framme när vi kommit till IKEA... då hade vi kört ca 3 km!!! Men faktum är att det var enda gången han/de frågade det, tack o lov. När vi kom till Tingstadstunneln frågade han om vi kommit ihåg att packa ner hans hjälm...! Han har med sig sin "springmoppe". Han har lite koll ändå. Om moppen är med måste även hjälmen med!

När vi kom fram till campingen så var det jättelång kö med bilar o husvagnar som skulle checka in. Men eftersom vi hade förbokat o betalt så gick det väldigt smidigt. Vi har strålande utsikt över Vänern och ser även lekplatsen! Med andra ord en perfekt plats. (Jag har valt den med omsorg...) Vi har kabeltv, vatten o avlopp här också, så vi saknar inget. Jo, skulle vara en dusch då. För att duscha måste vi ta oss till servicehuset.. Puh känns tungt ; )). Ha ha ha!
Barnen kom isäng runt 22 ( ! ) och efter det kollade vi lite på tv innan vi somnade.
Vi har sovit riktigt gott förutom att jag drömde så himla konstigt...
Jag drömde att Patrik fick för sig att sälja våran bil till några gangsters o blev skjuten i magen!!! Men han plåstrade om sig själv o gick o lade sig att sova. Samtidigt så var jag sen att hämta barnen från dagis o skola ( det är en återkommande dröm att jag/vi glömmer att hämta barnen?!). Klockan hann bli 18 o jag kunde av någon anledning inte meddela dom att jag var sen... Konstigt.
Idag efter frukosten så åkte jag o handlade så vi fyllde på kylskåp o skafferi här i husvagnen. Vi har inte riktigt hunnit innan, men då går ju lika bra att göra på plats så att säga.
Nu har vi ätit lunch och diskat upp. Patrik o Sebastian är och fiskar och jag o Simon slappar allmänt. Han ser på film o jag sitter här vid datorn, trots att solen skiner för fullt... Fy mig!
Jag har köpt både en kvälltidning o en pocketbok så jag ska nog sätta mig med en kopp kaffe o läsa lite istället.

Vi ska gå till bolaget i morgon o även fylla "barskåpet"...! Och i morgon eftermiddag dricker jag nog inte kaffe till min pocketboks läsning : ))

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt! Vilken plats ni verkar ha fått. Skönt för er alla att "bara vara". Jaha du, kaffet skippar du då, det gör du rätt i, men ta det lugnt i solen så det inte blir dubbel text i boken =) (Hoppas verkligen ni har toppenväder). Kramar till er alla <3

2009-05-21 @ 15:26:46
Postat av: Irene

Hallå... jag glömde... kommentaren var från mig - Irene. Kram, kram.

2009-05-21 @ 15:28:34
Postat av: Linda

Vi har det supernice o det är såå skönt att bara vara!!! He he he... . )

Postat av: Jenny

Riktigt mysigt låter det!!! Jag vill oxå!!! Ha en toppenhelg nu så kan ni komma hem och leka med Noel och få vattkoppor sen... Ja just det... Jag tror att det är vattkoppor som börjar titta fram, men det kan även vara en reaktion på för många jordgubbar igår. Det återstår att se om prickarna går tillbaka eller förökar sig...

2009-05-22 @ 12:53:41
Postat av: Linda

OM det är vattkoppor så kan vi ta o ses för det är ju onekligen dags... Vare sig vi vill eller inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0