Ledig med barnen!

I dag är jag hemma o ledig med båda barnen eftersom det är studiedag för dagis och skola. Tyvärr spöregnar det idag : (
Men på ett sätt är det rätt skönt för då kan man bara vara inne och kura. Vi ska iväg på simskoleavslutning sen i eftermiddag, annars har vi inga planer alls. Har dock dragit ur alla lakan i ALLA sängar så det blir nog endel tvättande idag.
På tal om simskola så har Sebastian tagit simborgarmärket!!! Och det var ju målet för denna terminen. Så nu är det alltså fädigsimmat i simskola för honom. Simon vill ju börja men jag vet inte riktigt... Jag tror vi väntar ett år till. Kan vara rätt skönt att inte vara "bunden" till det ett tag. Det är nog lite mera lagom att börja på förberedande simskola när man är drygt 4 än om han skulle börja nu...

I går när vi kom hem på eftermiddagen så cyklade vi till ett klätterträd en liten bit härifrån. Barnen (mest Sebastian) gillar att klättra o kolla efter roliga djur, såsom maskar, sniglar osv... Simon hittade också en snigel som han klämde sönder med en gång : ( Han har inte riktigt koll hur man handskas med djur än.
Jag tog en massa fina kort men har ännu inte fattat hur jag laddar upp bilder från kameran trots att Patrik visat mig typ 8 gånger... Jag är inget tekniskt geni direkt. Men det ska först in på en extern hårddisk och bla bla... Nej, jag fattar inte. Jo, jag vet hur man får det från hårddisken o hit men inte från kameran till hårddisken. Så alltså får bilderna vänta...

Jag jobbar hela helgen som kommer så börjar helgjobbarångesten smyga sig på... Men jag är ledig i morgon också och då helt själv! Så då ska jag bara slappa o ta det lugnt. ( Eller städa???) Men oavsett vad jag gör så är det väldigt skönt och lyxigt att få göra det ensam. Alltså utan att bli avbrutaen typ 20 gånger... He he he. Det har också sin charm, att försöka få ihop dagen ändå trots alla avbrott!


Efter helgen är jag ledig måndag. Sedan tis, ons och tors ska jag gå på en utbildning för att bli dokumentationshandledare (shit, vilket långt ord!). Får se hur kul det är... Mellan 9-16 håller den på dessa tre dagarna så barnen får rätt långa dagar på fritids och dagis.Vi måste ju ändå lämna dem straxt innan 8 för Sebastians skola börjar 8 och Simons dagis äter frukost vid 8. Det är mot mina principer att komma mitt i deras måltider vilket det hade blivit om jag lämnar Simon 8.30 för att hinna till Tuve till 9. Men det är ok, de trivs ju såå himla bra så det känns inte så jobbigt faktiskt.

Ikväll ska jag på sminkparty... ?! Hm, får se om jag kommer hem med något. Jag är ju ingen person som sminkar mig sådär jättemycket direkt. Men jag tänkte att jag skulle köpa en färgad dagkräm som kan dölja lite rynkor : )) och ytliga blodkärl.

Patrik och jag hyrde en film igår. Yesman med Jim Carrey. Den var bra men jag har sååå himla svårt att hålla mig vaken hela filmen. Tillslut satt jag rakt upp i soffan, alltså utan ryggstöd men somnade sittande på det sättet!!! Det är helt hopplöst vad kvällstrött  jag är. Det spelar ingen roll hur bra filmen är, det går bara inte.
Funderar på hur det ska gå när jag o mina arbetskamrater ska åka till Varberg o bo i stugor ett dygn i slutet av maj.. Kommer jag att somna vid 21.30 då också??? Kul!?? Inte alls. Jag skulle vilja kalla det ett handikapp.

Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0