Äntligen...

Tar jag mig tid att sätta mig här...

Nu ska ni få lite "rapport" om vad jag har gjort de senaste dagarna!

Sist jag skrev så hade vi ju suttit ute på altanen och druckit vin och därför vaknade jag upp på torsdag morgon o mådde lite sådär...
Jag hade planerat att komma igång och städa direkt efter Patrik o barnen gått på morgonen men så blev det alltså inte.
Jag gick faktiskt och la mig i sängen igen. Och när jag gick upp vid 10 (!!!) igen så mådde jag något bättre. Men städningen blev inte lika grundlig som jag hade tänkt om man säger så. På eftermiddagen åkte jag i väg och handlade lite mat till långhelgen.
På kvällen grillade vi hamburgare och tog det allmänt lugnt. Blev sittande hos några grannar men vi (jag) drack ABSOLUT inte en droppe alkohol! Vi var barnvakt för Christian (barnens kusin) så han sov över här hos oss.

På fredagen åkte vi i väg ut till en skärgårdsö som heter Styrsö. Det tog ca 20 min med båt. Vi hade en härlig dag med picknick och lek vid havet. På kvällen gick vi bort till Bodil med familj (Patriks syster) och grillade. Perfekt att slippa stå o fixa med mat själv när man var trött efter en dag på sjön...

Lördag tog vi det allmänt lungt. Vi fick äntligen fram trädgårdsmöblerna på framsidan. Sebastian var på kalas mellan 13-15 och efter det kom Lotta, Micke och Alicia hit. Vi grillade och satt o pratade ute på altanen men det blev väldigt kallt när solen försvann så vi gick in runt 20.30 och satte oss och såg Robinsson.

Idag har vi inga planer. Eller så ska jag kanske inte säga för vi (Patrik) håller på och lägger golv på balkongen för att få det tätt där. Vi ska sedan lägga tak under balkongen och sätta spotlights där. Så det blir mysig belysning på altanen.
Vädret är fortfarande ok, men det har blivit mycket mycket kallare... Kanske lite mera normalt vårväder.

Jag lägger in lite bilder från våran skärgårdsutflykt!


Barnen skulle gärna haft en håv med sig!




Båten vi åkte med hette Vesta, precis som min mormor hette!!!


Kul att slänga sten o snäckor i vattnet!





Hejsvejs...

Kommentarer
Postat av: julia

vad mysigt! kommer ihåg att vi också har vart där med er för ett tag sen! saknar er , pusss

2009-05-04 @ 16:42:41
Postat av: Linda

Men det var nog på Marstrand vi var...?! Detta (Styrsö) är en ö i skärgården liksom. Men nästa gång ni kommer så kan vi åka ut till södra skärgården!!!

Postat av: Julia

Jaha, okej! Ja vi kommer snart hoppas jag!

2009-05-06 @ 10:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0