Vilken kväll...

Jag måste börja att berätta om kvällen... Och jag vill varna känsliga läsare. Är ni kräkmagade så sluta läs NU!!! 

Sebastian hade hosta nu på kvällen och jag gav honom Lepheton hostmedicin. Det är en receptbelagd medicin som han fick en gång när han hade hemsk hemsk hosta.
Iallafall så började han kräkas ca 5 min efter han fått den. Först inne på sitt rum som sen Simon lyckades gå i... Nice. NOT!!!
Vad äl det häl föl gegga mamma? Ohhh...
Sen.. kräktes han igen. toalocket. Så kontentan av det hela blev att det kom... ja ni vet vad över halva badrummet. Splasch liksom.
Och mitt i detta, fast lite bredvid står en tjötig 3 åring och vill ha uppmärksamhet. - Sebastian kan vi leka med lego??? Öhh, neeeeeeeeeeeeeeejj. INTE NUUUU!!!!!!
Behöver jag tillägga att Patrik inte var hemma.
Men det lustiga i det hela, om man nu kan prata om lustigt i detta sammanhanget är att när Simon fick den hostmedicinen när han var sjuk så kräktes han också!!??  Det måste vara så att de inte tål den medicinen. Men Seb tålde den första gången han fick den?!!
Eller jag hoppas att det "bara " var en reaktion på medicinen. För blir han magsjuk så blir det ju väldigt svårt att genomföra vår gotlandsresa.
Men nu avvaktar vi och tar det lite lugnt...
Hans feber steg då också för han frös så han skakade. Så han fick Ipren igen fast det bara gått 4 timmar sedan sista dosen. JAG VILL ATT HAN SKA VARA FRISK!!! Please....



Så nog om detta.

Annars har dagen gått åt att packa och plocka med kläder i allmänhet. Barnen har packat lite leksaker som de vill ha med sig.
Vi har föravsikt att komma iväg runt 14 i morgon. Båten går 21.15.

Nu orkar jag inte skriva mera. Är trött, som vanligt.

Får se hur det blir med bloggandet när vi är på gotland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0