Måndag eftermiddag...

I dag har alltså Sebastian varit med mig på jobbet. Det gick jättebra faktiskt. Han tyckte nog inte att det var superkul, men han såg en film, satt lite vid datorn och spelade sitt Nintendo Ds så timmarna gick. Han tyckte även att vår sparkcykel ( jag vet aldrig hur man stavar till cykel, cyckel??, vilket är det??) var kul att åka på.
Vi gick hem vid 13.30 och passade på att hämta upp Simon från dagis. Så kom hem tidigt idag.
Jag hade tänkt att vi bara skulle äta lite mellanmål och sen gå ut... Men vi fastnade här inne. Eller Sebastian var ute ca en timme med sin kompis. Sen började det ösregna precis när jag på allvar började tänka på att ta fighten med ytterkläderna med Simon. Så vi kom aldrig ut.

Nu leker barnen och deras kusin på Sebastians rum. De lyssnar på Hits for kids på Sebastians nya stereo/dvd. Sebastian fick alldeles nyss ett utbrott på sin lillebror som hade hällt ut allt lego på golvet i hans rum. Och dessutom vägrade plocka upp det igen... Men nu är det upplockat med liiite hjälp av mig.

Ikväll ska vi äta rester efter de senaste dagarnas middagsbjudningar, så det blir pizza, korvstroganoff o ris och spagetti och köttfärssås. Vi hade även kycklingpaj kvar, men den tog jag till lunch. Så jag/vi slipper stå o laga något i kväll, bara tjoff in i mikron o pling så är det klart! Nice...

Just nu är jag och Simon på Sebastians rum och tittar på Boog och Elliot och de större barnen spelar Indiana Jones på playstation 3 nere. Patrik har paxat tv:n från klockan 18.30 då det tydligen är hockey. Pest.

I morgon kan Sebastian gå till skolan för han är relativt pigg och helt feberfri. Dock är han ganska snuvig, så vi får pränta in att han MÅSTE ta nässpray om han blir tät, annars har vi snart en öroninflammation här.

Nu ska jag gå ner och förbereda all mat som ska värmas.

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Julia

CYKEL Linda :)

2009-03-10 @ 09:14:06
URL: http://juliaandersson.blogg.se/
Postat av: sys-i

haha, tänkte precis hjälpa med cykeln jag med.. =)

2009-03-10 @ 10:07:30
Postat av: Linda

Tack! Då vet jag...

(Lite pinsamt att småsystrar kan sånt o inte jag, allrahelst när det är bland det första man får skriva i skolan...) Ha ha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0