Ledig onsdag!

Herregud vad dagarna springer iväg!!! Tänk att det redan är mitten av mars... Jag hinner inte med.
Vi har börjat med semesterplaneringen på jobbet och det ser INTE bra ut! Vi är 12 stycken och 11 vill ha semester v. 30. Den ekvationen går INTE ihop. Vi måste se till att halva ordinarie styrkan är inne hela sommaren...
Både dagis och skola (fritids) stänger v. 28-31 och vi vet inte hur det blir med Patriks sommarsemester. Så jag känner faktiskt ganska stor oro hur vi ska lösa det.
Dessutom vill dagis/skola ha in lappar hur barnen ska vara de resterande sommarveckorna redan 30/3, och jag har svårt att tänka mig att varken min eller Patriks ev. semester är klar då... Ohh, samma ångest varje år.

Idag får Sebastian hoppa över simskolan då han fortfarande är ganska snuvig. Inte läge att hoppa i vattnet och bli kall innan o efter. Vi håller fortfarande på med nässpray för att inte han ska få öroninflammation. Får se om vi lyckas hålla den borta denna gången. Han är ändå pigg o glad o går till skolan som vanligt.

Simon och jag är som sagt lediga idag och har inga planer alls. Skönt! Skulle i och för sig behöva åka o handla men det kan nog vänta tills i mogon då jag kan åka själv. Det är ju lite smidigare att göra det när man är ensam. Ska även städa av lite i morgon tänkte jag då även det är smidigare att göra när man är själv...

I kväll ska Patrik åka och kolla på Frölunda (hockey) med massor av arbetskamrater, tyckte han sa att de var 30 stycken som skulle gå!!! KUL!!!

Simon sitter och kollar på Lillefot och har lärt sig hur man "spolar" tillbaka för att kolla på föregående scen. Så nu har han kollat på en och samma scen typ 20 gånger. Han bestämmde även att han var en sorts dinosaurie och jag en annan och att vi skulle brottas. Men jag lyckades avstyra det tror jag.

Simon har börjat att säga " Men hallå... HELA tiden. Han börjar VARJE mening med det. Till en början var det ganska gulligt men nu är det lite störande.

Nu ska vi gå upp och klä på oss så vi är redo ifall vi skulle få för oss att hitta på något!

Ha en bra dag!!!


Kommentarer
Postat av: Ida

alltid lika kul att läsa om er. hoppas de ordnar sig med semestern. <3 kram

2009-03-11 @ 19:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0