Klämt finger...

Börjar att berätta att Sebastian har kämt sitt finger så illa i skolan så att det blev en spricka!!!
De (skolpersonalen) ringde på eftermiddagen och berättade att han hade klämt sig och att han nog behövde åka till sjukhuset för att röntga. De fick inte tag på mig ( hade mobilen på ljudlöst) så Patrik åkte iväg med honom. Det var nog lika bra för jag blir lätt småstressad av sånt...
De kom in till sjukhuset klockan 15 ca och var klara 18.30. Kanske är ok, men tanke på att man hört att det kan dröja 10-14 timmar på akuten så är det väl ganska snabbt!??
Det visade sig att det var en spricka längst ut på spetsen på fingret. Han har fått ett sorts bandage som han ska ha i 2-3 veckor eller tills han inte har ont längre. Men annars är han vid gott mod. Det är högerhanden som är drabbad, så nu får det bli vänsterhanden som får jobba mera!

Annars förutom det, har det varit en lugn eftermiddag.
Simon o jag var ute en sväng efter vi kommit hem. Sen gick vi in och jag började ringa runt till Sebastians klasskompisar som fått kalasinbjudningar. Inbjudningskorten var så dumt formulerade så det stod: ring om du inte kan komma. Och jag skrev dit o. s. a senast 18/3. Och endel har ringt, men de flesta inte. Så jag kände att jag ville ringa runt för att höra med resten hur de uppfattat det. Alla utom två barn kommer!!! Kul!!
Så nu blir det baluns på lördag kl 17.30-20! Men vi har hyrt lokal tack o lov! Han har kalaset tillsammans med sin kompis Arvid.

Jag är som vanligt otroligt trött och vill bara lägga mig ner här i soffan med en filt, men jag vet att fem minuter efter jag lagt mig somnar jag som en stock... I och för sig sitter Patrik och jobbar samtidigt som han ser hockey så jag behöver väl inte känna mig som en svikare om jag knoppar in... Vet inte ens om han skulle märka det  : )

I morgon är jag ledig, eller ska inte till jobbet iallafall. Jag ska däremot ha en såndär städa o handla dag.



Sist till Idas fråga ang. om vi kommer till Gotland i sommar så vet jag inte alls än. Vi får ta ställning till det när vi vet om och isåfall när Patrik får semester...Men vi hoppas att det ska kunna gå att lösa. OM han inte får semester så kommer nog jag o killarna på något sätt att komma iallafall.

Må så gott!!

Kommentarer
Postat av: ida

hur gick de med sebs finger då? kul, att ni kanske pallrar er till gotland i sommar också.. skulle vara kul.. Puss på er.. <3

2009-03-20 @ 13:06:16
Postat av: A

hej hej!

2009-03-21 @ 18:13:13
URL: http://annamyrback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0