Jösses amalia...

Va trött jag är nu. Helt förlamande trött faktiskt. Det känns som om jag varit på världens baluns igår. ( Vilket jag INTE var!!!)

Men jag har iallafall fått gjort det jag hade som mål idag.

Jag har dammsugit bilen och torkat ur den innuti.

Plockat ner kläder från vinden till Simon. Hittade ganska mycket kläder i rätt storlek. Många pyjamasar och t-shits. Perfekt! Även yttertröjor och shorts. Det känns som om det var för ett par månader sedan Sebastian hade dom kläderna! Men det var ju när han var runt 3 år och det är ju 4 år sedan!!! Shit vad tiden går fort! Så nu håller jag på att tvätta allting...

Och sedan fick jag äntligen rent ugnen! MEN det var ingen hit med såpvatten. Iallafall inte på våran superskitiga ugn.
Jag gjorde efter konstens alla regler, men fick tillsist ta fram det ohälsosamma och miljövidriga ugnsrengöringen!
Men Nu är ugnen ren o fin. Även alla galler är skinande blanka. De däremot lade jag i blöt i hett såpvatten och kunde sen lätt göra rent dom med en svamp.
Men det är verkligen inte bra att andas in det där medlet man har till ugnen. Det känns som om det fräter sönder luftvägarna...

Ikväll ska Patrik och jag äntligen äta pepparbiff o rotfruktsgratäng. Barnen får önska sig något. Brukar vara lugnast så. När jag bara ska laga till dom så står jag inte och "gör mig till" med något dom sen inte äter...
Undrar om det är "farligt" att barn äter makaroner 5 dagar i veckan...??! He he he...

Nu ska jag i gång med lite matbestyren...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Såpa funkar inte i ugnen, hur mkt de än hävdar det på TV!! Mr Muscle är det enda rätta! Låter som att du varit väldigt duktig idag. Har du inget för dig i morgon har vi också både ugn och bil som behöver en storstädning! ;))

2009-03-23 @ 17:33:34
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Ha ha... : ) Nej, jag gick faktiskt på den lätta att det skulle funka med såpa. Det såg ju onekligen så ut när de gjorde rent en rejält skitigt ugn med bara såpa o torka av... Yeah yeah yeah. Men nu vet jag det.

Nej, jag avstår gärna erbjudandet om att ta flera ugnar o bilar ;)).

I morgon står rensning av Simons garderob och påfyllning med andra kläder!!!

Postat av: Irene

Jaha... vi köper hem makaroner tills ni kommer. Ifall, ifall...

Kramar

2009-03-23 @ 21:12:26
Postat av: Irene

Jaha... vi köper hem makaroner tills ni kommer. Ifall, ifall...

Kramar

2009-03-23 @ 21:13:25
Postat av: Irene

Neeej... nu blev det dubbelt till dig med. Skrev tre kommentarer till Idas blogg. Tjatig är jag, men hade väl för bråttom. NU ska det ske när man väl kommer på något :) Så är det med allt, till exempel NU vill jag ha vår!!!

2009-03-23 @ 21:26:54
Postat av: A

akta er för skörbjugg! ha ha

2009-03-24 @ 00:39:33
URL: http://annamyrback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0