Hemma igen...

Nu är vi hemma igen.

Hemresan gick jättebra. Allt gick enligt "planerna". Båtresan är ju alltid lite dryg men går rätt fort ändå.
Båten var i hamn klockan 20. Sebastian såg lite film innan han somnade och Simon somnade ganska omgående efter vi började köra. Perfekt tid på dygnet att köra ( enligt mig som inte körde...). Köra köra körde... Mycket av dom orden nu!
Vi var hemma runt 01 så det var bara att bära upp barnen i sängarna och slänga in packningen o så i säng.

Så nu återstår "bara" lite uppackning och tvättning så är vi åter på banan...

Jag hade ju storslagna planer för våran Gotlandtripp... Hade tänkt att vi skulle vara ute mycket i det "fina vårvädret" som jag hade beställt! Men något gick fel i beställningen så det blev inte så mycket vårväder att tala om. Dessutom blev vi ju sjuka hela högen så även om det hade blivit vårväder hade vi inte kunnat vara ute ändå...
Men vi hälsade iallafall på syster Ida i hennes och hennes sambo Christers mysiga lilla hus på torsdagen.  På fredagskvällen bakade jag pizza och vi hade en mysig kväll tillsammans.
Och på lördagen var vi hos mammas man Per i hans nya hus. Fint som bara den. Tror han skulle blivit inredare istället för glasmästare! Tyvärr var han inte hemma på lördagskvällen men Syster Frida och syster Julia med respektive var hemma så vi åt mat och spelade lite Alias.
På söndagen var däremot Per hemma så då tog vi en fika hos honom.
Söndag kväll var det sista kvällen med gänget hos pappa och Irene i Follingbo. Ida och Christer kom och vi åt tacos. Mysigt. Även om jag vid det här laget tappat lukt och smaksinne totalt!!!

Och jag gick till läkaren idag. Stod i valet och kvalet om jag skulle gå men tillslut ringde jag.
Och det var bra för jag kom hem med en pencellinkur! Jag var väldigt tät i övre luftvägarna. Och det såg "kladdigt" ( ursäkta) ut i halsen. De tog även ett prov för att se om det var bakterier och inte "bara" virus. CRP tror jag det hette. Den övre gränsen var 25 och jag låg på 35 så då ansåg hon ( läkaren) att jag skulle få pencellin. Så nu hoppas jag att det vänder och att jag är pigg och alert snart igen!!!

Patrik och barnen är ute på en improviserad picknick! Vädret är skönt! Ca 9 grader varmt och ljust och fint! ( Inte sol)
Får se om jag är piggare till helgen så ska jag köpa lite penseér och göra lite vårfint här utanför.
Fick en glad överraskning när vi kom hem inatt! Grannen hade som tack för att de fått våran tidning nu när vi varit borta planterat en jättefin vårplantering i en av våra utekrukor! Superfint! Jag har ju sagt att vi har världens trevligaste grannar!!!

Får se om jag trots allt kan lägga upp lite foton från gotlandtrippen ( tog jag kort föröverhuvudtaget???osäker) senare...

Må så gott. Så ska jag försöka med det också! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0