Hellooo...

Så sitter jag nu här igen.
Barnen sover och jag ska kolla på House klockan nio. Veckans höjdpunkt! Jag älskar det programmet!!!

Patrik gick precis till ett par kompisar som flyttat och hjälper dom igång med bredband och alla datorgrejer.

Idag var jag trött på jobbet. Gjorde i princip bara det nödvändigaste. I morgon har vi en såndär heldag som innebär möte hela förmiddagen och på eftermiddagen ska vi kolla igenom hur vi löser semesterveckorna... Hjälp! Nu fick jag lite ångest igen. Fysjutton. Men lapparna till skolan/dagis ska ju snart in och vi åker ju tillGotland den 25 o kommer hem den 31 så då MÅSTE det ju vara färdigt innan dess!

Patrik tar eftermiddags "köret"  i morgon med simskola osv. Det verkar som om Sebastian tycker att det är lite sådär att gå på simskola nu. Jag tror inte att vi (han) fortsätter nästa termin. Vi får se...Han är ju duktig på att simma, har lite bråttom ibland bara. Ryggsimmet funkar väl lite si och så. Vi får öva i sommar förhoppningsvis!

Idag på eftermiddagen när vi kom hem var vi ute en stund i det sköna vädret. Synd bara att det blåste så det kändes kallt i vinden. Men jag hittade lä och njöt av vårsolen. Barnen (mest Simon) lekte i sandlådan och grävde för glatta livet!

Tillsist måste jag bara berätta en rolig sak som Simon sa igår eftermiddag:

Vi skulle hämta Seb på fritids och när vi kommer ut på parkeringen så går Simon fram till en svart V 70 som inte är våran, men i hans ögon ser den likadan ut. Jag påtalar då olikheterna såsom att vi har mörka rutor bak och VINGE på bagageluckan. Då säger han: Men mamma kan vår bil flyga då??? Det lät sååå himla roligt för han var jätteförvånad. Sen säger han inte flyga utan fluga! Det där med Y o U hade Seb lite svårigheter med också. Han sa ju mura jättelänge, istället för myra alltså. Väldigt gulligt...

Simon är för övrigt inne i en period då han bara vill äta makaroner morgon( förutom morgon vällingen) middag o kväll... Gärna med fiskpinnar, bara bröd som han säger. Alltså bara paneringen! Tur att han får varierad kost på dagis där han äter det mesta. Nu säger han att han tycker om leverpastej på smörgåsen på dagis men inte hemma... Mysko, ska fråga vad de har för sort.

Men jag är inte så bekymrad. Han var ju inne i en period när han var ca 1.5 år då han BARA åt rå falukorv, majs o gräddfil!!! Han höll på så hela sommaren, men det gick över och jag tror att det här begäret också är övergående. Huvudsaken är ATT han äter även om det blir ganska enformigt.

Kommentarer
Postat av: A

Underbart att höra att ni har lite vårsol, och älskar inläggen med Simons kommentarer!



jo... klockan kanske vill säga mig nåt med drömmen. Ha ha pöss

2009-03-18 @ 00:02:53
URL: http://annamyrback.blogg.se/
Postat av: A

Det där med särskrivningen var en parentes, såg lite av det i annan läsning (bloggar som julias o idas;) o tänkte att det inte skulle sitta fel till de andra som kommenterat det inlägget (läs Julia;) och för annan skrivning i framtiden. Med kärlek för deras bästa! Använde din blogg som medel. ja. Så blev det.

2009-03-18 @ 00:08:05
URL: http://annamyrback.blogg.se/
Postat av: Linda

Ok...

ja Simon säger såå himla roliga saker nästan hela tiden. Man kommer tyvärr bara ihåg vissa.



Idag känner jag mig på dåligt humör. Ska nog skriva om det i min blogg i kväll. Och försöka bena ut varför och vad( vem) som triggar i gång det..

Puss

2009-03-18 @ 12:50:03
Postat av: Emelie A

Hej Linda! Skulle bara saga att jag brukar kika in pa din blogg och tycker det ar riktigt roligt o lasa om seb o simons bestyr och om hur ni har det :) Kul att ni ska till Gotland, dom langtar efter er dar nere, det vet jag! Sjalv ar jag just nu i Vietnam o kommer inte hem till on forran om en manad. Kram Emelie

2009-03-18 @ 16:14:52
URL: http://emelienina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0