Födelsedag!!!

Så äntligen blev det den 6 mars och Sebastians födelsedag!!! Som han längtat...

Vi instruerade honom om att han skulle vänta på sitt rum nu på morgonen, även om han vaknade först. ( Vilket han nästan alltid gör). Vid 06 hörde jag att han gick på toa och sedan in på sitt rum igen. Så resten av familjen gick ganska omgående upp, allt för att Sebastian inte skulle behöva ligga o vänta så länge. Han fick tre av sina presenter nu på morgonen. En Indiana Jones hatt, piska o väska! Patrik hittade piskan o hatten på Buttricks... Väskan fanns på Toys R us o är egentligen inte "riktig" Indiana väska men Seb tyckte den funkade bra ändå! Bilder på presenterna kommer inom kort... Sebastian blev överlycklig över morgonpresenterna!!
En som inte var lika lycklig var Simon som blev lite smådeppig över att inte få några presenter... Får se om jag kanske köper något litet idag o slår in till honom. Egentligen tycker jag inte att man ska göra så, dvs ge den som inte fyller år bara för att alla ska få presenter. Men samtidigt tycker man ju så synd om honom. Det är ju inte direkt så att Sebastian vill ha hjälp att öppna paketen heller....
Patrik och Seb har gått iväg nu till skola o jobb. Sebastian hade en hel kasse med frukt med sig som han ska bjuda sina klasskompisar på, melon, banan, äpple, päron och vindruvor.
Simon och jag är lediga idag. Så vi softar lite nu på morgonen... O sedan bär det nog iväg och inhandlar det sista inför kvällens "kräftskiva". Tänkte köpa lite färska räkor också OM de inte kostar alltför mycket per kilo.

Igår var barnens farmor o farfar, faster o tre kusiner här och åt mat med oss på kvällen. De kan inte komma på kalas i helgen, då de är hejare på handboll ( två av kusinerna) och ska till Stockholm o spela SM- slutspel (tror jag det var).
Det var en jättetrevlig kväll, dock var Simon super duper trött så han var inte på något toppenhumör o gick men napp mest hela kvällen... Suck, denna napp. Vill egentligen att han ska sluta med den men är inte mentalt förberedd ännu.
Men vi tar det sen när Liseberg öppnar, då får han ge napparna till kaninerna där precis som storebrorsan gjorde.

Nåväl... Nu ska jag ta en kopp kaffe till, inte bra för magen men jag vill jag vill jag vill!!! Gott är det.



Kommentarer
Postat av: A

1: Är det Seb som valt maten? Kräftor? Dina barn är iaf finsmakare av bästa sorten!

2: Jag sa till Simon om ert kräftkalas: "oo, vad mysigt! Jag vill också vara där med er!" Han svarade, att jag kan ju ta tåget och komma bara. Hoppas min förklaring var bra nog, att jag är för långt bort. Blev väldigt glad av hans inbjudan (hade redan bjudit in mig själv, men han nappade iaf!)

3. Sebastian fick en pik om avsaknaden av en webcamera... fick för mig att du hörde också nämligen. Men när jag fick "men jag vet inte hur man fixar en sån grej" kom jag på mig själv och vi kom fram till att det är ditt fel, bara.

4. Nu har jag skrivit 1, 2,3 och fyra!! Skojsigt va!?



Trevlig läsning i övrigt! Ser fram emot att se dina tokbilder! Hörs imorn. Puss

2009-03-06 @ 19:07:03
URL: http://annamyrback.blogg.se/
Postat av: Linda

Jaaaa... Superkul att du kommenterade!! Som sagt är det svårt att veta om någon läser ens blogg när ingen lämnar någon kommentar...: )

Ingen pik här inte.. he he he


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0