Fågelsång....

Nu är det alldeles tyst och stilla här hemma... Och DÅ helt plötsligt så hör jag det!!! Fågelsången!!! Vårfågelsången....
Ohh, det är ju sååå underbart. Jag har aldrig längtat så mycket efter våren som detta året. Vet inte varför?!
I morse när vi gick upp så var det ljust! ( Vi kom upp lite sent iofs). Men vid 7 så var det alltså helt ljust ute. UNDERBART!!!

Idag ska jag handla o städa, mitt kall här i livet... Ha ha ha! Faktum är att jag inte har något emot det så länge jag får göra det själv, o då menar jag utan man o barn! Eftersom jag jobbar 80% så är det jag som har mestadels av tiden till sådant. Nu tycker säkert vissa att jag är fast i någon kvinnofälla... Men det är MITT val. Ingen annans.

I går var det ju som jag tjatat om visning på ett hus mittemot oss. Det var ju inte direkt rusning dit, vad jag kunde se. Det skulle vara kul med en barnfamilj jag säger bara det.
Och jag MÅSTE bara få skriva det min gulliga granne berättade:-
Hon och hennes man tittat lite på hus o hittat ett som de tyckte var bra o fint, men när de tänkte en gång till så sa min granne: Nej, det går ju inte, vi kan inte flytta då måste ju hela våran länga( radhuslänga) flytta med!
Och det tyckte jag var ganska beskrivande på hur vi har det här i längan... Vi har de bästa av bästa grannar ska ni veta.
Nu är det inte så att vi umgås hela tiden o springer ner varandras dörrar, utan mer på ett avslappnat o sunt sätt.
Oj oj, det låter som värsta idyllen. Ja, jo det är det ju faktiskt : ) Ha ha...

Oj, nu rusar tiden i väg. Jag har fullt upp...

Hörs sen.

Kommentarer
Postat av: Grannen ;-)

Jaaa, de bästa av grannar! Verkligen!!!! kram

2009-03-12 @ 11:13:56
Postat av: ida

låter underbart. <3 har du sett serien Svenska hjärtan. hehe. det påminner lite om er. men ändå inte alls. är ioförsig också i götet. :)kram syster

2009-03-12 @ 12:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0