Det blev jag....

...som blev hemma med Sebastian idag. Hur det än är så är det lite lättare för mig att vara hemma eftersom det sätts in en vikarie för mig. När Patrik är hemma så samlas hans jobb på hög. Det är ingen annan som gör hans jobb när han inte är där så att säga.
Sebastian sov till 8.30 idag!!!!!! Hör o häpna! Tydligen hade han varit uppe och kissat o gått o lagt sig och somnat om. Det behövde han verkligen. När han sen vaknade så hade han hög feber och var supertörstig.
Jag gav honom Ipren o nu har han ätit en macka och druckit ett glas juice. Han var hemma själv när jag var och lämnade Simon på dagis. Skönt för Sebastian att få lite lugn o ro utan en uppmärksamhetsmagnet ( Simon) härhemma.
Jag åkte och hyrde Star Wars the Clonewars till honom. En tecknad o barntillåten film. Var på jakt efter den igår när jag var iväg, tänkte köpa den till honom men den var slut överallt.



Igår hade jag tre saker jag tänkte göra:

1. Göra rent ugnen
2. Gå upp på vinden o hämta ner kläder till Simon ( ärvda efter Seb)
3. Dammsuga bilen

Men jag gjorde inga av de sakerna. Så idag kanske jag kan få gjort åtminstone något av de tre.
Tror jag ska börja med att spraya ugnen med såpavatten.
Det ska tydligen vara supereffektivt. Och miljövänligt dessutom.

Man sprayar med såpavatten och sätter ugnen på 100 grader. Låter verka ca 30 min o torkar sedan av. Meddelar sedan om det funkar!


Idag är det strålande sol och riktigt vårväder! Men det ska tydligen bli kallt och vinterlikt igen!!????

Såg på Aftonbladets löpsedel att det stod något om köldkaos och vinerväglag. Trodde det skulle stå något om det på nätbilagan också, men jag såg inget om det. Får nog köpa tidningen sen.

Jag hade ju tänkt att det skulle vara vår när vi åker till Gotland...?!! Skit också.


Nu ska jag göra något vettigt.


Hörs sen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har också tänkt göra rent vår ugn faktiskt. Såg på Rent Hus när jag var hemma från jobbet förra veckan och fick det fina tipset om såpavatten till ugnsrengöring. Vi får väl se hur rent det blir, men det såg ut som att ugnen blev ren jättelätt på TV i alla fall...

2009-03-23 @ 14:10:56
Postat av: Linda

Ja, det såg ju sååå himla lätt ut på tv:n... Men det var nog bara på tv det. Eller så hade jag EXTREMT skitig ugn (den var iof jätteskitig). Jag behövde ta fram den ohälsosamma o miljövidriga ugnsrengöringen allafall. Men nu skiner den må du tro!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0