Sammanfattning...

Ja, det blev som jag misstänkte... Inget bloggande under midsommarhelgen. Det fanns varken tid eller lust till det.

Vi åkte till Mariestad i hällregn. Vi trodde faktiskt att någon "där uppe" drev med oss!??
Men när vi kom fram till Mariestad så blev det uppehåll och solen började tränga fram!!! Hurra! Vi kunde sätta upp förtältet utan att drunkna på kuppen!
Lotta o Micke med barn kom efter någon timme så Patrik hade hjälp av Micke att sätta upp förtältet. Vi åt tacos tillsammans på torsdags kvällen och barnen kom i säng lite för sent....

Fredag och midsommarafton och vi vakande till stråååålande sol!!!! Otroligt... Jag menar det brukar ju ALLTID regna på midsommarafton. Patriks föräldrar kom frammåt lunch och vi åt en riktigt god midsommarlunch med allt vad det innebär. Det kom en regnskur precis när vi ätit färdigt så barnnen gick in och kollade på en film i husvagnen. Vid 16 tiden efter jordgubbarna o glassen travade vi iväg till ett midsommarfirande så barnen fick dansa lite runt stången. Men det var bara Alicia och Matilda som gjorde det, grabbarna avstod : ) Även då när vi gick kom en liten skur... På kvällen grillade vi och barnen kom isäng lite för sent...

Lördag= Midsommardagen: Simon vaknade först av alla klockan 7.15... Hade han haft napp kanske vi hade fått honom att somna om men nu gick det inte. Han fick en flaska välling och ville sedan gå upp. Så Patrik steg upp och tog med honom på en cykeltur. Mest för att inte väcka alla i hela husvagnen eftersom Patriks föräldrar sov i vår husvagn också.
När de kom tillbaka var klockan över 9 och alla var vakna så vi satte igång med frukost.
Farmor och farfar åkte hem runt 12 och vi gick ner till stranden och barnen badade lite i strandbrynet. Efter en något sen lunch åkte vi till Sjötorp för att titta på slussarna. Vi hade med oss fika och njöt i fulla drag av det underbara vädret. Vi hade sån tur att det kom en stor segelbåt som skulle slussa så vi fick se hur det går till. Kul!!
Någongång ska vi åka Götakanal det har jag lovat Patrik! (han vill ju ha båt NU!) Det ser sååå himla underbart ut alltså! Sakta glida fram genom den underbara kanalen med alla fina omgivningar... Men det får vänta tills antingen barnen är stora eller till vi blir pensionärer ; ) Så man kan koppla av helt och hållet! När vi kom tillbaka till campingen grillade vi och barnen såg på film efter maten och kom i säng ALLDELES för sent!!!

(Ni kan ju bara tänka er hur det blev på söndag eftermiddag när barnen sovit alldeles för lite i tre dygn!!!??)

Nåväl vi sov till 9.30 på söndag morgon!!! Skönt... Vi började plocka i hop relativt omgående och Micke hjälpte Patrik att få ner förtältet så jag kunde koncentrera mig att få ihop allt inne i husvagnen. Det blir endel grejer alltså : )
Vi kom från Mariestad runt 13.30 och stannade och åt lunch på ett överfullt Mc D. På färden hem åkte vi genom flera regnoväder med blixtar och fullt ösregn. Jag har nog aldrig sett så svart himmel förut!!!  Men när vi väl kom hem till Göteborg var det soligt o fint.
Nu väntar en dag med tvätt och återställande av alla saker som varit med och som vi behöver här hemma.

Jag ska även åka iväg och kolla lite på rean tänkte jag. Barnen behöver flera shorts och jag måste få tag i badkläder till mig själv OCH ett par solglasögon. Har förlagt mina... Klantigt.

Ha en underbar sommardag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det låter som om ni haft en underbar midsommar! Härligt! Blir lite sugen på husvagn faktiskt...

2009-06-22 @ 11:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0