Tisdag eller onsdag...?

Jag har blivit veckovill (heter det så?)... Jag är en dag före hela tiden. Har fått för mig ett otal gånger idag att det är onsdag. Men det är väl bara tisdag???!!! Konstigt. Men det är väl något slags önsketänkande kanske. För hade det varit onsdag idag så hade jag varit ledig i morgon. Men nu återstår det en dag innan torsdagsledigheten...

I dag hade jag en nätt liten arbetsdag. Jag slutade klockan 13!!! Fråga mig inte varför jag lagt det så!? Väldigt lyxigt iallafall. Så när jag slutat åkte jag och storhandlade mat i Kungälv. Skönt att klara av det INNAN man hämtar barnen.
Det är bara i riktiga krissituationer som jag åker och handlar med barn, och man med för den delen ; )
Jag hann till och med packa in allt på sin plats OCH slappa lite innan eftermiddagsruchen drog igång...
Tyvärr hann jag också reflektera på hur otroligt stökigt det var här hemma! Fy och usch... Inte kul när allt ligger framme och hela trappan är full av saker som ska upp men som av någon anledning stannar kvar på väg upp...
Jag kan inte skylla speciellt mycket på någon för jag är speciallist på att lägga saker "så länge" på något mer eller mindre lämpligt ställe.
Så när vi kom hem på eftermiddagen lockade jag upp barnen på sina rum och satte igång att plocka och dammsuga.
Kändes lite grymt att "stänga dem inne", men det kändes lugnast så eftersom det är svårt att städa effektivt om de (Simon) är ute. Sebastian hade ju kunnat vara ute men då vill ju Simon med... Och med tanke på vad som hände igår kändes det bra att ha lite uppsikt över Sebastian.
För er som inte vet så fick Sebastian ett migränanfall (tror vi att det var) i går kväll. Han var ute och lekte med sin kusin och när han kom hem började han beklaga sig över huvudvärk. Det eskalerade så han hade så ont att han inte visste var han skulle ta vägen! Sedan började han kräkas också...!!! Så vi fick i honom Ipren och ett glas saft, mörklade i vardagsrummet och så fick han vila. Efter ett tag åt han 4 (!) smörgåsar och sedan mådde han bra innan han lade sig runt 20. Vi tror han hade druckit för lite under hela dagen. Idag fick han med sig en mugg att ha i sitt fack på fritids och förmaningar om att dricka mycket HELA dagen. Och det verkar ju funka bra. Idag har han mått bra. Han har inte sagt ett ord om att han har huvudvärk.


Nåväl, det här med städningen... så känns det som om vi bara har krafsat på ytan alldeles för länge så nu krävs det snart en super duper genomgång för att komma i kapp... För att inte att inte tala om våra garderober!!! Det är katastrofläge i varenda garderob vi har OCH förråd OCH klädkammare. För att inte tala om tvättstugan som man dessutom passerar på väg ut eller in från altanen : ((.
Men jag får väl ta en vecka ledigt efter sommaren och städa järnet. För vi ska ju ändå inte vara hemma så mycket i sommar ; ))
Stackars de människor som eventuellt ska få äran att beträda vårat hus för att vattna våra blommor!??

Patrik har paxat tv:n ikväll för det är någon fotbollsmatch Sverige-??? Är inte intresserad för 5 öre. Kunde inte bry mig mindre faktiskt...

I morgonbitti åker Patrik till Stockholm och blir borta till torsdag em. Hans plan går 7 så han måste upp i ottan!
Jag får med andra ord börja lite senare än vad jag egentligen skulle så jag kan lämna barnen i deras vanliga tid. Jag hoppas kunna vara på jobbet runt 8. Vi får se hur det går. Jag är inte van med morgonbestyren riktigt!
Och om allt blir som jag tänkt så åker jag och barnen till stranden på torsdag då vi är lediga... Vi får se om jag orkar med det. Det kan bli superlugnt och mysigt men det kan också bli en kamp från början till slut.

Nu ska jag avsluta. Det var värst vad långt det blev! Jag var verkligen laddad för att skriva ikväll!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, låter som att det kunde varit jag som skrivit det här... Jag har också tyckt att det varit onsdag idag. Och JAG är expert på att "drälla" saker i hela huset... Och sen gå runt o klaga på hur rörigt här är!

Fotbollen är på här också ja... Suck.

2009-06-23 @ 22:15:43
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Ha ha ha!!! Skönt att det är flera än jag som är lite "småslarviga". Patrik tror att jag är den enda i världen ; )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0