Skolavslutning!!!

Idag har vi varit på Sebastians första skolavslutning! Och som sig bör på skolavslutning så var det regn o kallt : (
Så vi fick vara inne i idrottshallen och det var överfullt med mammor, pappor och andra bekanta och släktingar som tittade när kören sjöng osv. Efter de gemensamma "aktiviteterna" gick alla barnen till respektive klassrum med sina fröknar och anhöriga. Fröknarna fick sina presenter och några barn ( inte Sebastian dock) läste dikter. Tyvärr hade Simon tröttnat för länge sen på att vara tyst och stilla så jag hörde eller såg inte så mycket av det utan försökte få Simon att inte tappa kontrollen helt och hållet... Puh!!!
Vi kom hem vid klockan 10 ungefär och hade sedan länge lovat att Sebastian skulle få en present när avslutningen var avklarad. Så ÄNTLIGEN fick han sin sparkcykel ( kickboard??). Ja, jag hoppas ni förstår vad jag menar. Så nu kan han också åka sån när alla kompisar gör det! Behöver jag tillägga att han blev glad!?
Nu sitter killarna här och tittar på film och jag sitter och skriver här. Det är verkligen inneväder idag... Ganska skönt faktiskt, men lite synd om Sebastian som vill ut och provköra sin sparkcykel.
Nu upptäckte jag att Simon ligger och sover här på soffan! Skönt för honom faktiskt, han var riktigt trött. Och lunch åt dom när de kom hem från avslutningen. Båda barnen var då jättehungriga fast klockan bara var 10!!! Så det kommer nog att bli lite udda mattider idag!

Igår kväll satte Patrik och jag oss ner och pratade om var vi skulle semestra iår. Och jag kan ju säga att vi hade verkligen ingen aaaning om var vi ville.. Vi kollade lite på Skåne och Leksand men det kändes inte som vi hittade någon camping som föll oss i smaken... (Jag tror vi börjar bli kräsna ; ) ) Så jag kände viss stress faktiskt för om man vill ha plats och framför allt en bra plats på en speciell camping så måste man boka SNARAST!!!
Och så idag helt plötsligt kom vi på hur vi skulle lägga upp det! Så nu har vi bokat en superplats i...... Gissa!?
LIDKÖPING!!!! För där har vi ju aaaaldrig varit förut!!! ; )
Men som ni kanske förstår så älskar vi Lidköping och framför allt den campingen!
Så vi börjar där och sedan blir det nog nästa supercamping som ligger i Mariestad! Där kan man inte boka plats utan man väljer när man kommer dit. Det är också mysigt faktiskt!
Ohh, det känns sååå skönt att ha bestämmt var vi ska åka. Eller åtminstone åt vilket håll... Jag som sa senast igår att jag helst vill hålla mig runt kusten! Ha ha ha!
Men vem vet vi kanske hinner ut mot kusten också. Vi hittar kanske en ny supercamping vid kusten!?
Vi har bokat plats i Lidköping från den 3 till den 12 juli. Det är bara det att jag jobbar tre dagar v.28. Den 6,7 och 8  juli jobbar jag, så då får jag ta bussen hem till Göteborg och så är barnen och Patrik kvar. Så när jag slutar klockan 12( !!!)  den 8 åker jag ner till dom igen! Så har vi lagt upp det. Och det känns jätteskönt! Ja, det klart jag hade ju hellre varit ledig med dom hela tiden men nu är det inte så så då får vi göra det bästa av situationen...

Nåväl... Nu ska jag hänga ut lite tvätt i regnet. Dock under tak!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0