Nappavslutning!!!

Nu har det hänt! Simon har slutat med napp! Han har inte använt någon sen lördag morgon.
Det går ok men långt ifrån smärtfritt... Värst är det när han ska somna och när han vaknar, då får han riktiga frispel. Men det klart att det är en omställning att sluta med napp så vi försöker ha överseende med hans raseriutbrott.
Han har fått en belöning redan... En ny liten sparkcykel med tre hjul. Så nu är "maskinparken" utökad med ännu en pryl.

Nåväl det har ju hunnit vara torsdag,fredag och lördag sedan jag skrev sist...

Torsdag jobbade jag kväll och var inte alls på humör för att jobba kväll, eller föröverhuvud taget jobba. Det är ju aldrig kul med kvällspass men då kändes det extra tungt av någon anledning. Annars gjorde jag inget speciellt varken före eller efter. Lämnade barnen vid 10.30 ca.

Fredag jobbade jag dagen och det gick ganska snabbt. Efter jobbet åkte jag och handlade inför helgen. Det SPÖREGNADE heeeela dagen. Simon och hans dagis var på utflykt men det hade gått bra ändå, trots hällregnet! Jag beundrar dagisfröknar... De har verkligen änglars tålamod, både med barn och väder ; ) Ibland räcker det att jag är på dagiset 10 min och hämtar Simon och jag känner att jag håller på att brista för det är otåliga barn överallt. Men fröknarna är alltid lugna och snälla ( såklart) Men jag känner iallafall stor beundran över deras tålamod och engagemang.
Efter jag hämtat Simon och Sebastian var vi inne och kurade eftersom det regnade konstant. Simon somnade på soffan eftersom han inte sovit middag på utflykten under dagen. Sebastian spelade datorspel och jag bakade pizza till fredagsmiddag! Mums... Sedan hade vi fredagsmys med lite godis och popcorn. Barnen kom isäng runt 20.30 och Simon använde fortfarande napp och somnade snabbt trots sen middagssömn... ( Han har numera svårt att koppla av när han ska lägga sig utan napp.)
Lördag åkte jag och en granne iväg vid 10 för att fixa lite "partykläder" inför kvällens 2X30 års kalas som vi skulle på tillsammans. Våra grannar vägg i vägg fyllde/fyller 30 så de bjöd på fest! Vi gick dit vid 17 tiden och bjöds på mycket god mat och dryck och trevligt sällskap! Jag och barnen kom hem vid 23.30 tiden och när Patrik kom hem har varken jag eller han någon aning om ; )) Men det var superkul iallafall! Tack Caroline och David! !!!

Söndag har varit lite småseg efter festandet igår... Men vi har bara tagit det lugnt. Efter lunch åkte vi till Toys R Us för att inhandla nappavslutningspresent till Simon. Sebastian ska på kalas i morgon efter fritids så det blev att inhandla present också.

Nu är jag superseg i skallen och ska slappa lite framför tvn innan jag ska krypa till kojs...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack själva för att ni kom och för den fina presenten! Jag kan meddela att Patrik kom hem vid 2-tiden :D

2009-06-15 @ 09:12:37
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad duktig han är som slutat med nappen!!!! Stor kille nu.

2009-06-15 @ 11:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0