Jag är lite småkonstig...

Det kanske ni redan märkt : )

Men jag kom att tänka på två saker som var konstiga som jag sagt/gjort idag... Eller egentligen blir det nog tre konstigheter jag haft för mig, för jag stod och strök (!!!!!) när jag började fundera lite. Och att jag stryker hör INTE till vanligheterna!

Men iallafall det första som jag gjorde som enligt min mening var lite småkonstig var att:

Jag var tvungen att gå IN på banken för att ta ut pengar för Patrik har med sig mitt Visakort till Stockholm då hans blev spärrat när han handlade på systemet för någon vecka sedan. Det var strul  för det stod att han tryckte fel kod men han gjorde INTE det och den sura kassörskan envisades att han skulle trycka sin kod igen, igen och till sist igen. Och tjoff så var de tre gångerna slut o kortet blev spärrat.( de sa på nyheterna sen på kvällen att hela systembolaget hade haft problem med kortbetalningar den eftermiddagen) Men NU till det JAG gjorde som var konstigt... Jag skulle fråga hur man beställer nytt kort och kände att när jag sagt till henne att kortet var spärrat så ville jag förklara att han handlat och att det blivit fel. Jag sa så här: Han var på syst... och DÄR någonstans fick jag för mig att det var skamligt att handla på systembolaget!!!???? Så jag blev lite tyst och ändrade mig till att han bara varit och handlat. Punkt.
Varför???
(Oj, det blev ett lååångt utlägg om det...)

Nu till det andra konstiga, som jag för övrigt kände att det var urtöntigt att säga redan när jag höll på att säga det, men jag sade det ändå?!! ( Döm mig inte för hårt nu, snälla!)
Sebastian ville inte äta upp sin fil o havrefras som han typ 3 minuter tidigare hade beställt. Och DÅ kom det:
Tänk på barnen i Afrika sa jag!!!! Oh, jag rodnar nästan här i min ensamhet...
Jag sa att de kanske aldrig får äta sig mätta och ni vet allt det där som man (jag) fick höra när jag var liten. Då var det mycket prat om Biaffra osv... Och jag tror att jag redan då lovade att jag aldrig skulle säga så till MINA barn. Jag gick och hade dåligt samvete för de stackars barnen och ville skicka ris (färdigkokt) till dom! Nu har jag VÄLDIGT VÄLDIGT svårt att tro att varken min mor eller far höll på att älta om det.. Nej, det var nog mer i massmedia och skolan som man fick höra om det konstant. 
Till saken hör att sjuka Sebastian hade redan ätit två rostade mackor och var såklart mätt på det ( han är ju aldrig speciellt stor i maten och ännu mindre äter han när han är sjuk! ) Så varför skulle jag kläcka det liksom? Erkänn att det var konstigt? Men Sebastian undrade stilla varför dom inte äter kokosnötter så dom slipper vara hungriga ; )

Ni märker kanske att jag är lite sällskapssjuk eftersom jag pladdrar på som en besatt?!

Nu känner jag mig nöjd när jag fått ur mig det...

Sebastian fick antibiotika mot sin kraftiga öroninflammation. Och som jag misstänkte hade det värkt hål på trumhinnan.
Läkaren tyckte absolut inte att han skulle gå till fritids mera denna veckan, utan att han skulle vara hemma och ta det lugnt. Så det lutar åt att jag blir hemma hela veckan med honom. I morgon skulle vi varit lediga ändå.
Jag frågade om Simon fick byta ledig dag så han kunde vara på dagis i morgon och bli ledig fredag istället. Jag hoppas att Sebastian är piggare på fredag så han orkar vara uppe lite mera. De på dagis sa att Simon gärna fick vara där både torsdag OCH fredag ifall jag kände att Sebastian behövde lugn o ro. De är sååå snälla och tillmötesgående!!!

NU ska jag äntligen sluta för denna gången. Hoppas att ni orkade med mitt svammel ; )

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med Sebastian! Varför inte äta kokosnötter ;-) ??

:-D

2009-06-25 @ 11:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0