Hej igen!!!

Ja, som sagt tiden går och nu har jag jobbat färdigt min helg och hunnit vara ledig en av mina två dagar!

Jag tror att min fruktansvärt onda nacke i fredags berodde på att jag låg på en stenhård kudde när vi var i Varberg. Jag mår mycket, mycket bättre nu!
Det var inte speciellt kul att jobba nu i helgen eftesom vädret var sååå underbart!!! Jag hade ju mycket hellre varit ute med husvagnen vid havet eller vid någon sjö : )
Men det går fler tåg och det var ju lite extra pengar att tjäna nu i pingst eftersom det var storhelgstillägg.

Vädret har varit toppen idag också så jag och Simon åkte till stranden där vi mötte upp en kompis (tillika arbetskamrat) till mig. Det var superskönt att komma till stranden där det fläktade och kändes väldigt behagligt. Här hemma stod luften stilla mellan husen...
Jag smorde in både mig och Simon omsorgsfullt innan avfärd men jag känner att jag glömde smörja benen på mig! Det svider och bränner så in i h-----....
Men Simon har jag lyckas skydda verkar det som, tack o lov! Han fick solskyddsfaktor 25 o jag tog 6...Men som sagt inte på benen.
Simon somnade på väg hem så han fick sova klart i vagnen tills vi hämtat Sebastian. Sen gick vi och köpte glass som vi smaskade i oss på hemvägen.
Nu i kväll har vi grillat lax och ätit färskpotatis. Mmmmm, vad gott det det var : )

I morgon väntar en dag med städning och lite inhandling. Barnen är inte hemma.

Måste till sist berätta vad Simon sa nu ikväll när han fick på sig en Bamsepyjamas:

 - Mamma,  Bamse dricker öl för att bli stark!!!
- Neeej, det är dunderhonung!
 - Nej, nej. nej det ÄR öl!!!
Ok... Vad ska man säga. Lite kul faktiskt!
Simon har tydligen sovit ALLDELES för länge idag på dagen för han håller på och kommer upp hela tiden. Han är inne på sin tredje "uppgång" nu. Och han sover inte än...
Och nu är det någon KÄCK jävel (ursäkta) som började klippa gräset (???) med världens högsta ljud på motorn. Nehe... det slutade tvärt. Kanske var något annat motorljud. Men högt var det iallafall.
Hoppsan så arg jag lät... Sorry.

Må bäst!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, det där motorljudet hörde jag också. Hemskt! Tänkte att nu vaknar våra barn här. Vad tänker folk med?

2009-06-01 @ 22:55:37
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vet faktiskt inte hur folk tänker...

Men det är precis som att om man inte har små barn så tänker man inte på att man kanske inte behöver klippa gräset eller starta sin råtrimmade moppe precis vid husen klockan 22 på kvällen...

Konstigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0