Godkväll!

Nu blev det ett sånt där uppehåll igen... Dagarna bara flyyyger i väg!

Det har hunnit vara fredag: Då var jag ledig. Jag fixade presenter till höger o vänster : ) Var faktiskt inne i stan o köpte det jag skulle ha. Det hör inte till vanligheterna att jag åker in dit,( allt jag behöver finns här på Hisingen.) Men då o då är det lite kul. Denna gången blev det så bara för att jag skulle växla pengar på Forex. Skulle ge bort turkiska pengar i present.
Sebastian åkte med en kompis direkt efter fritids så jag hade bara  Simon att hämta vid halv fyra. Vid halv sju var vi bjudna på 15-års kalas hos Jesper. ( Patriks systers son.) De bjöd på god mat o dryck. För att 15-åringen sedan skulle få ha lite kul med sina kompisar utan mamma o pappa hemma så gick föräldrarna (Patriks syster med man) med oss hem en sväng efter kalaset. Även Patriks föräldrar var med hit en sväng. Men alla var supertrötta så det blev inte så sent.

Lördag:  Vi kom upp ganska sent. Simon vaknade kl 8 och Sebastian vid straxt innan 9!!! Vi förberedde oss på vårat nästa kalas som var på Orust. Vi åkte hemifrån vid 11.30 ca för att hinna hämta hem Polon som stod kvar på Tamro sedan torsdagkvällen då Patrik var på Liseberg. Han vann föresten en stjärnvinst på filmhjulet!!! Så vi blev 6 st dvd filmer rikare!!! Han valde barnfilmer. Mycket bra tycker jag eftersom barnen oftast ser om filmerna om o om igen.
Kalset var mycket trevligt med otroligt god mat!!! En supersmarrig pastasallad med ett nybakat bröd till... Mmmmm, mums!
Vi stannade sedan kvar för att grilla på kvällen, även den maten var supergod! Vi hade en härlig lördag hos Micke O Lotta o alla barnen på Orust! Vi åkte hem vid 21.30 tiden då barnen började kännas lite möra...

Söndag: Äntligen kom dagen då Sebastian skulle få prova på att köra gokart!!! Vi åkte till banan o han var sååå förväntansfull så ni kan aldrig tro!!!
Det var full förvirring bland funktionärerna så något blev lite fel när de visade honom var han skulle hålla foten på gasen så han råkade hålla foten på gasvajern!!! Det blev allstå FULL GAS när han körde i väg....! Banan var såphal av regn så han sladdade av i full fart. Resten av varven körde han i snigelfart : = )
När han väl kom i mål så hade han kramp i armarna och händerna för han hållit så hårt i ratten, stackarn. Han sa att han aldrig mera ville köra gokart. Snacka om antiklimax.
Men vi bestämde att prova även idag och han kom hem alldeles salig! Han vågade prova igen och han körde tillochmed två gånger idag. Så nu är han nog precis så såld på det som Patrik vill att han ska vara!!! Ha ha ha!
Söndag eftermiddag gjorde vi inget speciellt.
Jo, vi gick foch röstade förresten!

Nu har ni fått lite rapport vad som hänt i helgen!
Nu ska jag se CSI....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0