Semesterkänning...

Idag har jag jobbat kväll. Och ni ska veta att hela min kropp skreeek: Vad gör du hääär????
Jag har ju inte jobbat på ett tag nu eftersom Sebastian varit sjuk och jag tog ledigt i helgen när det var fest, så min kropp och hjärna hade ställt in sig på ledighet och semester... Men så är nu inte fallet och det är bara att bita ihop och jobba några dagar till. Närmare bestämt 4 till. I morgon jobbar jag 7-14 och är sedan ledig fre,lör,sön.
Ska sedan "bara" jobba mån-ons nästa vecka då resten av familjen är lediga. DET om något kommer nog att kännas tufft. Förra året var det samma sak men då blev jag sjuk mina sista arbetspass. På riktigt alltså. Jag var förkyld och hade tappat rösten totalt. men jag gick till jobbet ändå för jag kunde inte med att sjukskriva mig de sista dagarna. Men så mötte jag min chef som undrande vad i herrans namn jag gjorde på jobbet när jag lät så och då SPRANG jag hem : ))
Får se om jag har "turen" att bli sjuk i år igen...Bara lite sjuk alltså.

Idag skulle jag tanka och tvätta bilen innan jobbet så jag åkte i relativt god tid innan. När jag ska öppna tankluckan så får jag HELA luckan i handen!!! Alltså inte bara skruvlocket utan den lackade luckan! Jag ber om hjälp på macken men han som jobbade där var max 20 år och hade ingen koll på hur den skulle sitta. Så jag fick vackert åka till en volvoverkstad tvärs över motorvägen och be dom titta på det. Att tvätta bilen INNAN jobbet var nu helt uteslutet för tiden sprang iväg med allt krångel med luckan. När jag kom till verkstaden var klockan typ 12.10 och jag skulle ha börjat 12! Så jag fick ringa till jobbet och be att få komma lite senare, vilket inte var några problem som tur var... Men som sagt var klockan 12 och nästan alla verkstadskillar var på lunch. Men han i receptionen (??) tog mina bilnycklar och skulle köra runt bilen så han stod i linen (engelskt uttal). Och vad det innebar vet jag fortfarande inte. Men han kom tillbaka efter ca 10 min och hade fixat det. 80 kr kostade det. Överkommligt pris för en gångs skull!!!
Men sen kom det skämmiga : Han hann och upptäcka att alla våra däck var superslitna och att det satt en spik i höger framdäck och att srs-airbag servicelampan lyser (fortfarande) . En vaken kille med andra ord... Så här sa jag ordagrannt till honom: Det var fan vad du hann att upptäcka saker fort!!! Inte argt utan mera förvånat. Det kändes som om min bil var en skrotbil bara för det. Han sa att det kan vara så att airbagen inte funkar nu eftersom servicelampan på den lyser. Men jag menade på att förr hade man ju inte airbag alls. Och han förstod det... Så vi tänker inte laga den för 7500 nu i semestertider. Glöm det.
Så jag åkte och tvättade bilen efter jobbet i stället, så nu är den fri från alla måsskitar som den var befläckad med. Även det var skämmigt när jag var på verkstaden. Man kan nästan jämföra att åka till verkstaden med sin bil med att ta sitt barn till bvc. Man vill visa att man är duktig på att ta hand om sin bil/barn : )
Jag är sån iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0