Regn, regn och åter regn : (

Helt sanslöst verkligen. Skittråkigt att vädret inte kunde vara bättre... Vet att det inte är något att gräma sig över för det är ju verkligen INGEN som kan göra något för att ändra det. Men ändå, man känner sig ganska frustrerad.

Jag glömde ju skriva förra gången att vi var på Ittalaoutlet i torsdags! Helt underbart och som ett himmelrike för mig som älskar glas i alla dess former! Det fanns även Rörstrand, Kosta-Boda, Boda-Nova, Höganäs mm! Vi köpte två Ittala ljuslyktor och en Boda-Nova karaff. Var bra sugen på mera men även om det var en outlet så var det inte direkt billigt...
Norrmännen däremot gick med kundvagnar och storhandlade rejält. Det fanns superfina muminmuggar för 129 kr st. Och de flesta norrmännen köpte 8 stycken!!!! Muggarna var jätte, jättefina men mina barn tycker inte om Mumintrollen så det känns ju lite overkill att köpa det till dom då!?

I går var det fredag tror jag ; ) Man blir ju lite veckovill när man har semester! Sebastian vaknade klockan 10!!! Och vi andra masade oss upp något innan, vid 9 tiden.
Efter frukosten ställde jag mig att steka pannkakor för vi tänkte åka till Spikens fiskeläge på en liten utflykt. Vi klädde på oss regnkläder och packade ner en god picknick. OCH DET VAR FAKTISKT UPPEHÅLL UNDER TIDEN VI ÅT!!!
Vi köpte med oss rökt sik hem till husvagnen och Sebastian fullkomligen ÄLSKAR rökt fisk. Inte Simon däremot. Han äter inte fisk alls. Om man inte räknar paneringen på fiskpinnarna som fisk då... ; )
På eftermiddagen var det lite uppehåll så vi skyndade oss iväg till poolen och tog ett dopp.
Sedan bestod mest kvällen av det vanliga. Grillning, film för barnen, vin och lite kortspel. Vi gick inte in förren klockan var över midnatt. Mysigt!

Ja, och nu är det lördag... Och regnet fortsätter att falla. I morse vaknade Sebastian först av alla.. Klockan 9. Simon sov vidare till 9.30! Snacka om att vi har kommit in i semestertider...
Idag måste vi byta (fylla) en gasoltub för den till värmaren i förtältet har tagit slut...

Sebastians tand har äntligen lossnat! Så nu ser han ut som ett litet troll! Sötnosen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0