Hejsan!

Precis som jag befarade så blev det lite glest mellan bloggtillfällena....
Vi är fortfarande ute med husvagnen och har hamnat i Hallstahammar. Det ligger ca2 mil utanför Västerås. En liten trevlig "håla". Strömsholms kanal rinner i genom sammhället med slussar och det är så underbart vackert! Jag har tagit massa kort men det går inte att ladda upp några bilder eftersom vi har för dålig bandbredd här, tyvärr...
Anledningen till att det blev Hallstahammar och inte Örebro som det var tänkt, är att det var fullt på campingarna i Örebro.
Och då hittade vi denna campingen i våran "sommarbibel" ; ) ( campingtidningen). Våra kriterier när vi väljer camping är : pool och minst 4 stjärnig camping och GRATIS dusch. Och denna uppfyller alla våra "krav". 

Nu under mitt senste blogguppehåll så har min syster Anna varit och hälsat på oss här. Hon åkte buss från Uppsala och det tog bara 1,5 tim. Ytterligare en anledning att vara här... Vi har nämligen inte setts på ett år!!!! Hon har bott i Spanien i ett år och har nyss kommit tillbaka till Sverige. Hon hade med sig sin hundvalp Otto... Och han har nog både DAMP och ADHD på samma gång!!! Shit, vilken ÖVERAKTIV hund. Nu säger alla som vet att hundvalpar är såna!? Ytterligare en anledning att aldrig, aldrig någonsin skaffa hund!
Men att umgås med Anna var iallafall väldigt mysigt...

Idag var/är planerna att åka till Eskilstuna för att gå på Parken Zoo. Men så vaknar man och det spöregnar!!!??? Vi åker nog ändå, men allt hade ju varit så mycket enklare om det hade varit fint... Eller åtminstone uppehåll!
Jag stekte pannkakor i går så matsäcken är förberedd.

Nu ska vi äta frukost så får vi överlägga hur vi ska göra...

Och som sagt jag kan inte lägga upp bilder nu tyvärr. Jag får göra det när vi kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Verkar som att ni har det bra :) Här är det lugnt! Inte så många droppar regn idag, så jag hoppas att det "ordnade upp sig med vädret" hos er också!

Håller med dig om hund, aldrig aldrig i mitt liv en sådan i mitt hem!

2009-07-28 @ 20:06:12
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det låter i alla fall som en mysig semester i mina öron. Tror att hela svenska befolkningen fått erfara alldeles för mycket regn den här sommaren. När vi körde hem genom Sverige idag (kom med båten till Helsingör) så var det varmt och strålande sol ända till Varberg ungefär, sen kom vi ikapp molnen. Det är väl bara att hoppas att det fina vädret är på väg hitåt.

2009-07-29 @ 19:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0