Första semesterdagen...

Och vädermässigt kunde den ju börjat bättre.... Det var ganska ok väder på förmiddagen men sedan vid 15-tiden började det regna på rejält och har sedan fortsatt så. Det strilar ner ganska så bra nu. Men inget sånt där "dånregn" som gör att man måste höja tvn:, utan mer strilande som sagt.

Igår gick jag från jobbet klockan 11.30. Skulle egentligen slutat 12 men jag KUNDE inte vara kvar. Jag höll ut så länge det gick, men tillslut gav jag upp och gick hem. Jag ville tillbaka till Lidköping och familjen fortare än fort så jag kollade upp hur jag smidigast kunde åka tidigare än den tänkta 17-turen med Kinnekulletåget. Så det blev så att jag åkte buss hela vägen med ett byte i Vara. Jag åkte från Göteborg klockan 14 och var i Lidköping klockan 16.15. Det gick faktiskt väldigt bra  = )
Väl framme kom Patrik o småkillarna och hämtade mig vid stationen. Så vi åkte och handlade lite och köpte sedan med oss pizza hem till husvagnen. Barnen fick ligga och varva ner till en film runt 21 ( !!!) och vi trodde att Simon skulle bomsomna framför filmen eftersom han inte sovit middag men nejdå, han höll sig vaken hela Ice Age 1 som de sett 222 gånger... Så det slutade med att de kom isäng runt 22.30. Oj oj oj...( Men de sover rätt länge om morgonen. Imorse gick vi upp vid 9 ca, så det är ok). Och "vuxentid" =lite lugn o ro fick vi ju ändå där på kvällen eftersom de låg och såg film.
Idag hade vi några saker på agendan som vi skulle göra. Sebastian skrev en lapp på allt i morse och vi har betat av allt utom att få ut hans extremt lösa framtand! Men i morgon åker den ut. Om han inte sväljer den i natt förståss!! Den hänger bara på en skör tråd nu.
En annan sak som vi hade att göra var att baka en paj av lite bär barnen plockat igår. De kom in med: hallon, vinbär och körsbär. Det växer överallt här på campingen så det är bara för alla att plocka så mycket man vill ha. Dessutom hade vi lite jordgubbar kvar så nu kan ju tänka er vilken mumsig paj det blev!!!
Efter pajen trotsade jag och barnen vädret och klädde på oss regnkläder och gav oss ut. Vi var ute i ca 1.5 timmar och han med en skogspromenad också. I skogen hittade vi blåbär som barnen mumsade i sig och en groda som vi tog hem och tillagade! Supergott med grodlår ; )


Ha ha ha ha!!! Neej, såklart INTE. Men vi tog upp den och klappade den och turades om att hålla i den. Den var alldeles hal o slemmig men jättefin... Simon frågade om han kunde få hålla den hårt!!??? Men det kändes som om det inte var aktuellt att uppfylla den önskan. Då hade det nog blivit grodfärs.
När vi kom hem från vår promenad var klockan 19.30 och hög tid för mat!!! Så vi dukade fram lite grillad kyckling och baguett, extremt smidig mat. Barnen mumsade för glatta livet fast det var nog i saltaste laget för de har törstat hela kvällen sen. Och även ikväll varvade de ner till en film, och även ikväll höll sig Simon vaken HELA Snövit filmen som de sett 115 gånger ; )

Nu ska vi nog släcka ner här ute i förtältet och gå in och slötitta lite på tv.n, ni vet varva ner. Och ett som är säkert är att jag kommer att somna framför dumburken till skillnad från vissa småkillar!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det låter alldeles ljuvligt mysigt....

2009-07-10 @ 08:22:33
Postat av: Sasa

Låter som ni har det gör mysigt. Skönt med semester. Är i värnamo .kram s med fam.

2009-07-10 @ 11:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0