Ensam...

Jaha ja... Nu sitter jag här i ett tomt hus alldeles ensam. Konstigt känsla! Patrik o barnen är kvar i Lidköping. Vi åkte ju dit i fredags eftermiddag och vi ska stå kvar där tills den 12 juli. Men jag har ju tre arbetsdagar kvar så det var bara att sätta sig på tåget och åka tillbaka hit : (
Resan från Lidköping gick väldigt smidigt. Jag åkte ett tåg som heter Kinnekulletåget och det var inga byten eller något annat krångel alls. 6.30 åkte jag fån Lidköping och 8.30 var jag hemma innanför min dörr!
Jag börjar klockan 12 så nu hinner jag vila lite innan jag ska jobba ikväll. Jag jobbar kväll i morgon också så då får jag ju sovmorgon!!! Ska inte ställa någon klocka... Ska bli intressant o se när jag vaknar!? Är ju ingen sjusovare direkt, men blir ju ändå allt som oftast väckt av barnen.

Jag kan ju berätta lite om våran vistele hittils i Lidköping... Har tagit en massa kort men kameran är av förklarliga skäl kvar i husvagnen.

FREDAG: Vi kom till campingen ca 17.30 och satte i gång att "bygga" tält ganska omgående. Regnet hängde i luften så vi kände oss lite stressade att få upp det. Barnen roade sig väldigt bra själva med medhavda leksaker, och i en sand/jordhög (!!!) Men de var som sagt sysselsatta så vi lät dom hållas. När vi var klara och fått allt på plats så var det RAKA spåret till duschen med två barn som var SVARTA av damm och smuts. Nu var även himlen alldeles kolsvart! Lagom till vi var färdigduschade så brakade det loss... HERREGUUUD vilket åskoväder det blev!!!!! Det höll på i säkert 1,5 tim! Det blixtrade konstant och barnen tyckte det var jättehäftigt! Vi satt och åt popcorn och hade tända ljus i förtältet, verkligen supermysigt!!! Barnen kom i säng vid 22.30 ca... Hmmm, alldeles för sent men vi hade det super, super mysigt :)

LÖRDAG: Vi kom upp runt 8.30. Efter frukosten cyklade vi och badade i poolen som ligger en liten bit bort. Barnen är som fiskar i vattnet!!! Vi cyklade tillbaka till husvagnen vid 13.30 ca för att äta en något försenad lunch. På eftermiddagen badade jag och barnen i Vänern. Det var otroligt varmt i vattnet!!! Och otrooooligt långgrunt!
På kvällen grillade vi och åt lite godis. Även denna kväll kom barnen i säng vid 22 tiden...

SÖNDAG: Det var lite sämre väder så vi bestämde oss för att åka och handla lite smått o gott. Så det blev ett besök på Husvagns Svensson ( såklart), där vi köpte lite tillbehör till husvagnen. På Överskottsbolaget köpte vi en eldriven (går även på 12 V ) kylbox att ha i förtältet. Perfekt att ha öl och annan dricka i eftersom det tar sån plats i den lilla kylen i vagnen!
På eftermiddagen tog vi en liten cykeltur i skogen. Barnen tycker att det är jättekul att cykla "offroad". Eller offlod som Simon säger... ; )
Vi kollade även upp hur jag smidigast skulle ta mig till Göteborg som i dag. Och det funkade ju superbra!!! 122 kr kostade resan, enkel väg.

Nu ska jag slappa på soffan innan jag gå in i duschen och frächar till mig lite innan jobbet!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Snart semester! Håll ut! Och känner du dig allt för ensam är du välkommen hit när som helst ;-). Andreas jobbar och jag har semester den här veckan :-)

2009-07-07 @ 14:43:21
Postat av: Linda

Tänk nu har jag bara 5 timmar kvar att jobba!!! Och jag tycker att det är rätt gott att vara ensam, iallafall när man vet att det bara är för några dagar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0