Hurra hurra!!!

Vi har hämtat vår lilla polo! Det gick på 27 000... Fast inte för oss utan för försäkringsbolaget!!!!
Vi betalade 500 för självrisken och 1000 för att de bytte kopplingsvajern också. Kopplingen har varit lite tjorvig sen vi köpte den. Så de bytte vajern för att kolla om den möjligvis kan bli bättre... Så totalt 1500 blev det. Helt ok faktiskt, nu får vi VERKLIGEN hoppas att det inte händer något mer med den.

Efter jag hämtat barnen på dagis resp. skola så åkte vi hem och hör och häpna så var vi ute en sväng .Till och med Simon tycket att det var ok att vara ute en stund, tills fingrarna var stelfrusna o röda på honom. Han VÄGAR att ha vantar!
Och jag blir såå irriterad på honom. Varför inte bara ta på vantar så blir det varmt och skönt om händerna...? Ohh.
Iallafall så hade vi sällskap av en utav Simons små kompisar och hans trevliga mamma (grannar till oss).

Vid 17 tiden ringde Patrik som var på väg hem från stan med buss( han går på kurs denna veckan) och frågade om vi kunde hämta polon idag ändå. (Se stycket ovan)Vi hade egentligen bestämt att INTE göra det idag. Men vi packade in oss i bilen, efter mycket strul... Barnen började bli hungriga så vi fick ta med mackor (knäckemackor) som de åt i bilen...
Hade precis stoppat i dom i bilen då var Simon kissenödig. Ur med honom igen, men sen kom vi iväg iallafall. Jag beställde kinamat när Patrik var inne o "gjorde upp" med verkstadsgubben. När jag skulle springa in o hämta maten så hade de missförstått min beställning så Patrik höll på att få stekt ris i stället för stekt spagetti. ( Han gillar inte ris så mycket). Så då fick vi vänta typ 10 min på rätt mat. Men SEN åkte vi hem o då var kl 18.30. Ett tag kändes det som om vi ALDRIG skulle komma hem. Två trötta och hungriga barn och klockan som skenar iväg är ingen bra kombination.
Simon har ju inte gått på dagis på 9 dagar så jag har full förståelse för att han var supertrött efter första dagen på dagis. Seb vill hem oavsett vad vi gör eller är någonstans faktiskt. Han är en riktig hemma räv!

Det blev lite rörigt. Men jag var så glad över att bilen är hemma så jag började i "fel" ände... He he, rörigt som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0