Fattade först inte hur man gjorde...

Så nu ska vi se om om jag kan knåpa ihop något intressant...

Jul o nyår är över och det riktigt fort tycker jag. Har varit ledig sen den 22 december på bekostnad av massa tusenlappar! Det blev dyrare att va ledig än vad jag hade tänkt, så nästa jul o nyårshelg får jag nog jobba... Iallafall några dagar.
Annars har vi ju varit sjuka som vanligt också. Precis som förra året insjuknade vi på annandagen o sen dess har det hållit i sig... Fast nu är det egentligen bara Sebastian som är lite sjuk. Vi gick till läkaren med honom igår o det blev pencellin för öroninflammation.  Jag har lovat mig själv att vaccinera mig mot influensan nästa år. Det känns redan ganska avlägset dock. Men jag bad att Patrik att han skulle tvinga mig att gå o ta sprutan ifall jag skulle opponera mig nästa år. Människan är nog skapt att glömma alla svåra o smärtsamma stunder... Annars hade ALLA bara haft ett barn, tro mig.

För övrigt så har vår andra bil gått sönder. Tydligen har kamremmen gått. Det stod tydligt i alla papper att den var bytt när vi köpte den. Men det var för 3000 mil sedan o det kanske är dax igen då... Vad vet jag. Låter jävligt jobbigt o dyrt iallafall. Bilar ska bara funka, men vi har en sån OTROLIG otur när det gäller bilar.
Blev påminnd att srs-lampan (tror jag det står) lyser i vår volvo också eftersom det kändes som om det lyste extra starkt idag. Den har lyst typ ett år nu o menar kanske på att den ska bli lagad före nykomlingen polo... Ohhh. Blir sååå trött. Vi måste dessutom ha två bilar för att inte vända ut o in på oss själva och sabba hela planeringen med lämning och hämtning av våra barn... På två olika ställen dessutom.
Så nu känner jag att jag måste avrunda. Detta tog ett bra tag för jag har skrivit några rader, sen studsat upp o ner för att:

1. Sära på två barn som brottas med varandra.Lek???
2. Gå upp med Simon på toa (toan nere var upptagen) för han skulle göra nr 2...
3. Sära på barnen igen.
4. Gå upp med Simon på toa igen ( toan nere var upptagen igen...) Denna gången var det nummer 1 som skulle fixas... Måste bara skriva att det är ju en konst i sig att göra nummer två på toa o knipa med nummer ett för att sedan göra nummer ett fem minuter senare!
5. Försöka hitta en barnkanal med vettigt program för en tre-åring kl 19 på kvällen, allt för att jag ska kunna skriva färdigt i min blogg!
Men nu måste jag sluta för vi ska lägga barnen för att sedan kolla på den andra Arn filmen.

Försöker skriva i morgon i gen. Då kanske jag skriver lite positiva saker också, det var värst vad det blev negativt.. Sorry.

Kommentarer
Postat av: Julia

Så roligt att du också börjat bloggat! heh kul att läsa, hälsa alla!

2009-01-06 @ 20:39:51
Postat av: Anna

O hallo. Heeej. Hello! Kul att ännu en syster bloggar, nu fattas bara Frida! Puss

2009-01-07 @ 16:31:11
Postat av: Carina

Hej Linda, roligt att läsa din blogg!

Jag lägger mest in bilder i min, men skriver lite då o då...

kram Carina

2009-01-07 @ 20:48:40
URL: http://ebbis.babyblogg.se
Postat av: Frida

Heej!

Vad roligt att du också börjat blogga:)

nu kan man ha lite mera kolla vad som händer

på andra sidan:)

Puss!

2009-01-08 @ 09:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0