Månskenspromenad...

Jag har varit ute o gått en sväng nu ikväll och det var fullmåne och jätte vackert.
Men jag är tydligen lite mörkrädd! Jag gick på helspänn och tittade bakåt lite då och då. Inne i huvudet snurrade någon artikel jag läst i aftonbladet om en tjej i brasilien som blev kidnappad o sen mördad... Hon hann ringa sin man när hon låg i kidnapparens baklucka. Dessutom var hon gravid. Fruktansvärt hemskt. 
Jag förstår att mina föräldrar förbjöd mig att se några som helst nyheter när jag var liten.  Jag brukade fundera på var jag skulle gömma mig när det blev krig. Inte OM utan NÄR. Och kom fram till att om jag grävde ner mig i marken så skulle det nog lösa sig. Jag trodde/tror att allt som jag ser eller läser om, ska hända mig eller mina nära o kära. Nojjig!? Inte jag inte.

Annars har det varit en skön slapp söndag. Det blev ingen bio. Sebastian ville inte åka iväg någonstans. Han ville bara vara hemma. Ovanligt. Not. Han övertalade sin kompis att han skulle komma hit istället för att Sebastian skulle gå dit som det var bestämt.
Jag var och bunkrade upp lite mat som förhoppningsvis räcker under våra lediga dagar i veckan, så vi slipper lämna hemmet för att handla! Ha ha...

Simon sov ingen middag och gick o lade sig kl 18.45 och Seb bökade omkring endel innan han kom till ro i kväll. Han tänkte massa hemska tankar sa han! Om att jorden skulle gå under osv... UNDRAR vad han har fått det ifrån!!!???
Han kan inte ens läsa och ser inga nyheter ännu! Hur ska detta bli!?

Nu ska jag snart gå o lägga mig. Börjar kl 6.45 i morgonbitti.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: A

Ha ha, kul att läsa, mindre kul för er sma änsliga själar, skaffa hund eller lär dig kampsport?

2009-02-09 @ 12:16:45
URL: http://annamyrback.blogg.se/
Postat av: Linda

Inte hund... Kanske kampsport! Bra idé!!!!

Thaiboxning är det en kampsport??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0