V.A.B : (

Jaa, nu sitter jag här igen och är hemma för vård av barn... Suck : (
Sebastian vaknade klockan 06.30 och hade 39 graders feber och ville kräkas. Han brukar spy när febern stiger snabbt. Så det var bara att ge suppar, både mot febern och illamåendet. Han tycker inte om det alls, men förstår att det är det bästa vid såna här tillfällen.
Hade jag gett flytande medicin hade han med all säkerhet fått upp det igen...
Vi har hållit oss friska hela hösten så att vi är sjuka nu får man liksom ta. Även om det känns lite surt när det hopar sig såhär... Men hellre NU är på jul!!!!

Nu ligger han här och kollar på tv och har gjort det hela morgonen. Jag har varit iväg och lämnat Simon på dagis.
Simon fick sovmorgon och sov ända till 7.45!!! Så jag ringde dagis och sa att han kommer till 9. De ska ha lite julfirande på hans dagis idag med jullunch och dans kring granen! Mysigt : )
De har tagit bort luciafirandet där föräldrar är med. Det funkade aldrig riktigt ändå. Barnen ville aldrig gå i tåget när föräldrarna såg på och det blev en så stor grej liksom. Så nu har de firande bara på avdelningen utan oss föräldrar. Mycket lugnare både för barn och personal...
Patrik var däremot och kollade i Sebastians skola på luciatåget där i fredags! Det var mycket fint och stämningsfullt sa han. Det är skolkören som lussar för resten av skolan. Sebastian är dock inte med i kören...

I går kväll gjorde jag rent i akvariet för första gången... Det var lite meckigt, men man vänjer sig nog. Tyvärr dog en fisk under natten. Svärdbärarhannen. Så nu måste vi köpa en ny herre till vår svärdbärarhona : )
Vi har haft 3 dödsfall så här långt. Alla har varit hannar. Hmmm, vad beror det på?
 
ÄR det det svagare könet eller vaddå ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0