Tiden rusar iväg...

...och jag hinner inte riktigt med!? Och jag avskyr att göra såna här sammanfattningar vad vi gjort under de dagarna jag inte skrivit så därför tänker jag bara dra i korta drag vad som hänt...

I onsdags var jag ju ute och åt med mina arbetskamrater. Det var gott, trevligt och billigt! Vi åt på Chez Amis på Vasaplatsen. En restaurang jag kan rekomendera. Priserna var riktigt bra!

På torsdag åkte en klasskompis till Sebastian med oss hem. Så jag lagade en "barnsäker" maträtt, pannkakor och jag tror kompisen åt 6 (!!!!) pannkakor! Mina barn äter max 2 var...

Fredag, och jag hämtade en över övertrött Simon från dagis... Han somnade som en stock i bilen innan vi kommit till Sebastians skola! Så han fick sova en stund på em. Närmare bestämt till 17.30 då vi skulle äta. Sedan var det lite mys och tv och vid 19.30 bad Simon att få gå och lägga sig!!!??  Snacka om trött....
Och ändå var han bara på dagis två dagar förra veckan. Men det klart det tar på krafterna att vara sjuk och sen börja på dagis igen där tempot är högre än högst.
Sebastian var däremot uppe och kollade på Idolfinalen med oss. Han tycker det är mysigt att ha oss för sig själv : )

På lördagen åkte vi och köpte lite mera fiskar och växter till vårat akvarium. Det är nu ganska välbefolkat, så vi ligger lite lågt med att köpa flera fiskar nu. Ev ska vi bara köpa två ålar till....
På eftermiddagen kom min bror och min familj på en blixtvisit. De var ute och "gjorde stan" tillsammans med resten av göteborg och de flydde sedan hit för en snabb kopp kaffe. Elton har ramlat ur sängen och brutit tån! Maximal otur kan man säga : ( Så nu är hela hans lilla fot ingipsad...
Vid 16.30 ca begav vi oss till Orust och tillbringade kvällen hos Micke & Lotta. Vi åt och drack gott och kom hem vid 23-tiden igen. Vi började prata om att åka utomlands tillsammans under hösten 2010. Vi har ju planerat det ändå så att säga och det har dom också så då kan vi ju försöka åka tillsammans!

Och så söndag då. Jag gick och trodde att det var lördag halva dagen och blev väldigt besviken när jag insåg att det var söndag : (
Vi hade mycket planer för dagen, men vi hann bara hälften... Vi hade tänkt: pynta, städa, baka pepparkakshus, klä granen, byta till vinterhjul på Polon och göra rent akvariet. Vi hann ilallafall: klä granen och pynta och jag var en sväng på Ikea också. Så nu är blockljus förrådet påfyllt. Men en dag går otroligt fort alltså...

Det känns iallafall bra att vi har pyntat! Eftersom jag/vi gärna får ut julsakerna så fort vi bara kan efter jul så pyntar vi och tar in granen runt lucia varje år. Det är ju bra mycket mysigare att ha det pyntat ett tag INNAN jul än efter... Städa får vi göra nästa helg. Akvariet kan jag ta någon kväll nu i veckan och däcken lika så. Eller det gör ju inte jag... Riktigt så långt har vi inte kommit i jämnställdheten i detta huset ; )
Pepparkakshus-baket får också bli nästa helg. Det har Patrik lovat att hålla i.

Detta inlägget påbörjade jag runt 9.30 i morse. Men jag hann inte klart innan jag skulle lämna Simon, utan sparade för att fortsätta ikväll när jag kom hem från jobbet...Jag skulle ha börjat klockan 12. Nu är klockan 14 och jag skulle alltså varit på jobbet. Det är jag ej.
De ringde från skolan vid 11.50 ca och sa att Sebastian fått frossa och var yr. Så jag fick vända och köra till hans skola istället för till jobbet... V.a.b igen : (( Surt. Riktigt surt.
Det är väl något skit som går för det var en till i Sebastians klass som blivit sjuk under förmiddagen.

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0