Sådär ja : )

Back on track...
Ja, alltså nu är vi friska igen. Sebastian blev hemma hela förra veckan vilket innebär att han bara har en "riktig" skoldag kvar innan han går på jullov. På tisdag är det julavslutning i skolan och då ska jag och min syster gå dit och vara med. Anna ( min syster) Raffe ( hennes kille) och Otto (deras hund) kommer i morgonkväll och stannar en vecka! Det ska bli såå mysigt att ha dom här över julen... På julafton åker vi till Billdal och firar jul med min bror och hans familj och hans frus familj.
Jag önskar att det kunde komma lite mera snö bara... Barnen har varit ute och lekt med den lilla snön som ligger men det är nästan skrattretande lite ju!? På gotland däremot finns det tydligen massor. Hade varit mysigt att åka dit... Man det får bli ett annat år.

I fredags var jag ledig och Sebastian mycket piggare så vi åkte till Toy´s R us för att införskaffa en julklapp till en liten kusin... Självklart blev det varsinn leksak till mina barn också. Jag hade inte räknat med annat liksom : )
Det var mycket, mycket folk trots att vi var där nästan direkt efter de öppnat! Direkt efter detta åkte vi till Maxi för att införskaffa lite god helgmat. Ja, alltså inte julmat utan "bara" till denna vanliga helgen.
Ibland när man handlar känns det som att man får mycket för pengarna och ibland precis tvärtom...?!!
Denna gången gick det på runt 750 kr och jag upplevde det som att kylen var lika tom efter jag packat in det jag köpt som innan!?? Tråkigt : (
På kvällen gjorde vi hemgjord pizza och Sebastian åt med god aptit!!! Hurra! Sedan blev det sedvanligt mys med lite godis och annat gott. Barnen kom i säng runt 21 och jag kan för mitt liv inte komma på vad vi såg på tv:n....??? Men något barnvänligt måste det ju varit eftersom de var uppe så pass länge?

I går lördag höll vi på med allt möjligt. Jag åkte en sväng till Ikea (igen). Jag köpte en liten stjärnljusslinga som drivs på batteri för 39 kr. Den har vi lagt inne i pepparkakshuset så den lyser upp det lagom mycket där i.
Patrik fixade alltså pepparkakshuset sjäv helt utan barnens inblandning. De var inte ett dugg intresserade helt plötsligt. Lika bra det, för det var ju både hett och kletigt och Patrik hade fullt upp med det ändå... : ) Jag förevigade det inte heller...Glömde liksom bort det, som vanligt. Efter lunch tog vi en promenad i det friska vädret. Vi behövde en gräddsprits och hittade faktiskt det uppe på Ica. Barnen fick köpa lite lördagsgodis på Candy och efter detta ville alla hem och in och värma sig.
På eftermiddagen dammade jag av lite här hemma och storstädade vårat sunkiga badrum. Det är så pass gammalt så det känns aldrig riktigt frächt, men lite bättre blev det kanske. Vi städar inte livet av oss bara för att det är jul, men lite mera än vanligt blir det nog ändå.
På kvällen åt barnen sin favoritmat, köttbullar o makaroner och jag och Patrik åt våran: entricote med potatisgratäng och en mumsig sallad till det... Patrik gick faktiskt ut och grillade köttet och det blev super, super gott!!!!
Efter barnen lagt sig satte vi oss och slog in julklappar. Vi insåg att vi "måste" köpa några till... Och det till Sebastian. Han är lite "svår" att köpa till för han leker inte med något speciellt. Men jag har tagit hem en leksakskatalog som han kryssat för saker han vill ha, så vi kanske kan få några tips iallafall. Han skulle behöva typ en pyjamas eller två men det köper jag inte i julklapp.
Kläder får han ändå. Om det är så att barn inte uppskattar mjuka paket så gör inte han det ALLS. Och då menar jag NOLL, INGET, ZERO, NULL, NOLLASTA : ) Så det så.

Nu sitter Patrik och spelar Guitarr Hero Metallica och barnen hejar på.
Jag ska ta och göra något vettigt tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0