Iskallt...

- 7 grader och då blev vi påminda om att Polon ( vår andra bil ) inte gillar kyla!!!
Inte så att den inte startar, nej den släpper inte in oss... : ((   Det går alltså inte att komma in i den. Den har ändå stått i garaget och det hjälpte förra året har jag för mig!?? Som tur är är jag ledig idag så Patrik kunde ta Volvon. Men då fick han ju ställa sig och skrapa och de var ganska sena... Jag hoppas Sebastian kom i tid ändå.

Men det är konstigt det där. Jag hade inga som helst planer på att åka någonstans idag och när vi ska hämta Sebastian klockan 13.20 kan vi lika gärna gå. Men ändå känner jag mig fången här hemma??!! Vetskapen om att bilen står där OM jag skulle få för mig att åka någonstans känns bra och trygg. MEN nu står i och för sig bilen där men släpper inte in mig : (. Men den kanske tinar upp lite framåt dagen och vill ta en tur!??
Sebastian vill att vi ska åka och köpa lite mera växter till akvariet, vilket vi behöver. Idag hade ju passat bra... Men som asgt vi får se hur det går med det. I VÄRSTA fall får vi väl ta bussen bort till Bäckebol. I värsta fall ; )

Jag är alltså ledig idag och jag och Simon har mysmorgon. Vilket betyder att jag sitter här med datorn och en kaffekopp bredvid. Simon tittar just nu på Björnen Bernard. Han har hunnit spela lite tv-spel ( Lego Indiana Jones) också. Han har även hunnit städa sitt rum, vilket han fick för sig att han skulle göra direkt när han gick upp!!! Så jag passade på att plocka undan i Sebastians rum också och allt innan 8 på morgonen! Det känns bra.
Köket däremot skulle behöva en uppfrächhning. Och det ska jag ta tag i efter jag skrivit färdigt här och hängt tvätt : )

En sak som jag är väldigt, väldigt glad och nöjd med är att vi är så gott som färdiga med julklapparna!!! Det känns riktigt bra med tanke på hur hysteriskt mycket folk det är ute i affärerna så här innan jul...
Det är bara några få kvar och de kan jag nog klara av någon vardag när jag är ledig.
För ge sig ut någon helg undviker jag så långt det går!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0