Feber feber feber.... : (

Nu är helgen över och Simon är fortfarande sjuk : (
Jag som trodde att det bara var lite feber som skulle komma och gå snabbt precis som det gjorde för Sebastian.
Men detta var mera envetet. Jag pratade med Simons dagis precis och de sa att det var flera barn som var hemma med just detta. Hög feber och lite huvudvärk. De har haft väldigt få infektioner på hans dagis under hela hösten men nu är det många barn sjuka samtidigt.
Igår kväll vaknade Simon och hade sån frossa så han skakade! Han var ISKALL och blåmelerad på benen! Lite läskigt. Patrik och jag la oss på varsinn sida om honom och knådade honom varm. Lille killen, fy va hemskt och frysa så!!! Och så i med Ipren såklart. Vi är inne på vår andra flaska nu. Och jag måste till apoteket för att köpa nässpray. Eller ica förresten!?? De säljer ju sånt nu!

Det som är extra synd är att Simon missar simskoleavslutningen : (((
Han har inte missat en enda lektion, och nu när vi ska få se vad han lärt sig så blir vi snuvade på det : (
Ohh, det grämer mig verkligen.

I lördags var barnen och Patrik och köpte lite fiskar!! 6 guppy och en algätare. Men tyvärr har två guppy dött. Fråga mig inte varför!? Men Patrik visste inte att man skulle ta det lite varsamt och låta påsen med fiskarna som man precis köpt ligga i akvariet ett par timmar. Så de ploppade i fiskarna direkt liksom. Och fast Patrik berättade att de var nybörjare för mannen i affären!? Då borde ju han i affären sagt hur de skulle göra????
Vi hoppas att det "bara" är det och inget annat konstigt med vårat akvarie.

Nu ska jag plocka lite och Simon vill se Små Einsteins här på datorn...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj oj, hoppas Simon blir frisk snart!



Kan du inte bjuda på en bild av akvariet? Jag är så himla nyfiken... ;-)

2009-12-07 @ 10:37:58
Postat av: Linda

Vi ska åka och införskaffa några fler fiskar sen ska jag ta en bild.. Promise.

2009-12-07 @ 15:21:25
Postat av: Sasa

Hoppas simon kryar på sig och att ni sköter om er.

Bild på akvariumet ser jag ochkså fram emot ,ses på onsdag kväll ! Mysigt ska vi ha och äta gott kram s

2009-12-07 @ 20:03:08
Postat av: Irene

Hej!

Stackars lille Simon, hoppas han blir frisk snart. Nej, va synd med simskolan, sådant gör ont i ett föräldrahjärta.

Tänkte på fiskarna. När vi köpte våra sa dom att guppy var de lättaste, men det var de enda som dog för oss, hahaha... Så gick det med det! I förrgår såg vi vår räka i ca 5 min, den har visat sig två gånger på ca ett halvår eller vad det är. Kul "kille" :)

Ha det gott och krama om Simon och Sebastian från oss. Kram

2009-12-08 @ 06:18:19
Postat av: Linda

Ohhh, vad jag blir glad när ni lämnar kommentarer på det jag skrivit!!! Hurra hurra hurra!!!! ; ))

2009-12-08 @ 09:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0