Det går åt rätt håll!!!!

I morse visade tempen "bara" 38.2! Och han mår mycket bättre än i går morse även om han är ganska rejält förkyld med allt vad det innebär. Nyser och är ganska tät. Vi får vara hemma i morgon också och då hoppas jag att han är feberfri så han kan gå på torsdag.

I går var vi och köpte lite fler fiskar. Det blev 2 guppyhonor och 9 (!!) neontetra. Grejen är att jag betalade för 10 neontetra men fick bara 9. Det är ju svårt att räkna små fiskar som simmar runt i turbofart. Men jag funderar på att gå tillbaka och be om en till...? Kan man med det??? Eller är det konstigt att göra det?
Till helgen ska vi köpa ännu mera fiskar för denna gången gick det bra. Ingen av de nya som dött än så länge iallafall... Jag gjorde efter konstens alla regler och tog det pö om pö och som sagt det är nog viktigare än vad man tror.
Jag ska lägga ut kort på akvariet i morgon....
Simon fick åka med till affären, men satt i vagnen och spelade Nintendo DS... Han "gick på" Ipren och var relativt pigg där på em/kvällen. Han har sovit gott i natt på den Iprendosen han fick innan ha la sig. Han somnade dessutom när jag läste för dom så han var rejält trött. Tyvärr vaknar han tidigt... Vid 06 ca. Det kunde ju varit värre i och för sig. = 04 är värre ; )
Det som är jobbigast är att han vill gå upp i samma sekund han slår upp sina blå. Själv vill man ju gärna vakna långsamt och inte hoppa ur sängen direkt!!

Efter vi hämtat Sebastian klockan 13.20 idag ska vi ge oss på att baka pepparkakor har jag tänkt. Får se hur länge barnen (och jag) har tålamod till det. Egentligen tycker jag inte att det är värt besväret, jag gör det mest för barnens skull... Jag har köpt lite nya roliga bakformar i form av kamel, krokodil, ...hm, jag tror det var 5 stycken olika men jag kommer inte ihåg vad det var för djur mera. Jag blev inspirerad av min granne som hade köpt såna och de såg så fina ut! Kul att blanda in lite exotiska djur i det hela : )
Jag ska ta lite kort på hur vårat bak går till och om vi får till några fina djur! ( Om jag kommer ihåg.)

I morgon kväll är det dags att umgås med mina kära arbetskamrater igen! Denna gången ska vi ut och äta tillsammans! Mysigt. JAG SKA TA MED KAMERAN!!!! Om jag kommer ihåg ; )
Jag är sååå ofantligt dålig på att komma ihåg att få med den : (

Nu ska vi klä på oss och försöka komma ut en liten sväng. Vi behöver gå ut med all återvinning som står i tvättstugan och det kan ju vara en lagom promenad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0