Slut på semestern : (

EN DAG PÅ STRANDEN!!!



Alltså... Hur fort kan 5 veckor gå??? Nu är det dags för jobb, skola och dagis tider igen. Och hur i herrans namn ska vi komma in i "rätt" rytm igen? 

VARFÖR GÅR INTE CENTRERINGEN BORT?????
Det verkar som att "knappen" låst sig i centreringsläge...?
Jag hatar datorer o är värdelös på att fixa så det blir rätt.
Så nu får helt enkelt stå ut med att det här inlägget ser mysko ut och kanske är jobbigt att läsa.

Jag har tänkt att jag skulle sätta mig och blogga ett antal gånger nu sen vi kom hem men det har alltid kommit något emellan! Det ju varit underbart väder så vi har varit på stranden på dagarna och suttit ute hela kvällarna och druckit vin o grillat och umgåtts med våra fina goa grannar! I Så här såg det ut i lördags:



Barnen hade "biokväll"...



Och vi vuxna hade en annan sorts kväll.... Lite vin, öl, whiskey och hot shots ; )

Sedan tycker jag den här bilden är väldigt fin!



Glenn och barnen spelar luftgitarr och dansar!

Vi har dock inte varit på Liseberg eller Universeum som vi hade tänkt... Vädret har varit FÖR bra. Och det är inte kul att gå på L-Berg när det är kokande hetta och 1 miljon människor. Inte heller att gå in på Universeum har varit lockande så vi sparar de sakerna lite...

I går var vi på Madonna! Det var kul och ganska bra... Inte sådär wow-bra men ok. Jag gillar inte när hon ska "leka" rockstar med gitarren i högsta hugg och spela skränmusik. Nej, jag vill att hon ska spela sin vanliga POP musik och inget annat. Sedan var det ett par låtar med typ Balkan musik som jag tyckte var sådär. Men det var kul att "komma iväg" på något iallafall. Faster Bodil var barnvakt o det gick väldigt bra. Vi hade inte tur med vädret tyvärr! Vid 20-tiden fullkomligen ÖSTE det ner och vi hade inte med oss regn kläder. Det fanns plastponchos att köpa men vi trodde inte att det skulle vräka ner på det sättet som det gjorde... Men det var bara vatten ; ) så det torkade ju relativt snabbt. Madonna gick på vid 22 o då var det uppehåll och under hela konserten.
Måste även berätta om skräckupplevelsen på väg in till stan! Vi åkte buss med en galen busschufför! Han körde som en fullkomlig DÅRE!!! Han trodde nog att han var Michael Schumacher som kör formel 1... Minst.
Tillslut skrattade alla på bussen åt hans sätt att köra! Men egentligen är det ju fullkommligt livsfarligt!?

Nu måste jag packa lite extrakläder till barnen som de behöver ha på dagis/skola.
Och jag har fått för mig att jag vill byta gardiner i köket...
Simon är inne hos sin kompis och leker. Mycket bra att ha en kompis så nära som vägg i vägg!

 Först  och främst ska jag plocka unden efter vår lunch som vi åt vid 15... ( Semestertid på det fortfarande!)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Och det är därför jag inte åker buss till jobbet längre! Jag var livrädd varenda dag. Nu är det slut på eländet, nu kör jag bil istället. Dyrare är det, och sämre för miljön, men jag slipper dö av en hjärtinfarkt i förtid. Den dag busschaufförerna kör normalt och man inte behöver vara rädd längre, ska jag överväga att åter börja åka kollektivt.

2009-08-10 @ 16:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0