Rensa, rensa, rensa!!!!

Jag har kommit in i ett utrensningsrace... Och jag pratar INTE om att rensa min kropp eller någon deffning utan om att SLÄNGA allt gammalt skräp som vi har samlat på oss genom årens lopp. Jag började ju som sagt med garderoberna (3 st) i hallen och i går gick jag loss på klädkammaren. Jag åkte två vändor på tippen. Så det var välbehövligt! Men det står ännu ca 6 st banankartonger kvar där som säkerligen behöver rensas i. MEN det är datorgrejor  med sladdar, tangentbord, möss ( heter det så?) ja, ni vet musar, nej så heter det INTE. Det jag menar är  ju datormus iallafall... Fast i plural!!! Och MASSA annat som jag inte har en aaaning om vad det är för något. Så tills Patrik också blir sugen på att slänga o rensa får det stå där och vänta. 
Men tyvärr är Patrik lite av en hamster, så OM den dagen kommer återstår att se. ( Det där var en hemlis, OK?) Hi hi hi....

Annars har det inte hänt så mycket här hemma...

Jag har lyckats missa att det är studiedag på dagis/fritids på fredag så jag skulle ha jobbat kvällen. Men nu har jag helt underbara arbetskamrater som hjälper till. Så jag fick byta bort min fredagkväll så jag blir ledig fredag och jobbar istället nästa fredag kväll! Trots att personen jag bytte med fick fyra kvällar i rad!!!!! DET var OTROLIGT snällt!!!
TACK söta rara Sasa!!!


Ja, just det... Torktumlaren har gått sönder! KUL VA??? ELLER INTE! Varför kan det inte bara flyta på?

Vi har dessutom servat volvon idag för ungefär så mycket som en ny torktumlare kostar... Men jag ska inte klaga. Det kunde varit värre. Tex tvättmaskinen. DEN klarar man sig inte utan, men det gör man ju faktiskt utan tumlare. Även om det är fantastiskt bra att ha. Vi får se om Patrik kan pilla lite med den och kanske kan få i gång den igen, händig som han är ; )
Både tvättmaskinen och tumlaren är från 1991!!! Så de har ju några år på nacken men har varit/är mycket bra.

Lägger in lite bilder, bara för att det är sååå kul!


Mästerfotografen Linda Konradsson ; )

Kolla vad fint när solen skiner över Visingsö!



 
Lidköping.

Snyggt när solen skiner ner genom molnen tycker jag.



Ha ha ha!!! Kolla på Simon! Sicken köttbulle!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0