Nu ni...

Nu har jag lämnat mina småkillar på fritids och dagis! De fullkomligen sprang in och var överlyckliga att ÄNTLIGEN få träffa sina kompisar igen! Jag åkte till dagiset lite tidigare ifall han skulla vara lite reserverad o inte vilja släppa mig, men ack så fel jag hade. Jag stannade ändå kvar och pratade med personalen i ca 10 min och Simon fattade inte riktigt varför jag aldrig gick!?  De dagarna är nog förbi då han klamrar sig fast i byxbenet... ; ) På gott o ont. Vår lilla killa har blivit så stor helt plötsligt!!! Men jag fick prata av mig lite iallafall med hans UNDERBARA fröknar. Jag förstår att han trivs där...Det gör jag med. Skulle kunna stanna en hel dag o bara umgås med fröknarna!

På tal om det så har "ragatan" från Holland som Sebastian hade i nollan flyttat tillbaka till sitt hemland. Han skulle ju inte haft henne nu ändå annat än på fritids men ändå! OCH det var ju flera än jag som upplevde henne som märklig o nonchalant! Men nu är hon inte kvar och därmed är det ett avslutat kapitel.

Nu sitter jag här och våndas... Ska åka till jobbet om ca 30 min. Ska nog äta lite lunch först. Eller ska jag plocka upp allt som ligger på golvet? Eller bädda en säng eller två? Plocka med tvätten...? NEEEJ, jag ska bara sitta här så länge jag bara kan o surfa i lugn o ro ; ) Ingen idé att hålla på att plocka... Det får se ut som en rövarkula.

Jag åker till jobbet så jag slipper se det! ;; ))


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad skönt att lämningen på dagis och fritids gick bra! Och riktigt bra är det ju också att ragatan slutat!!! Sånt beteende vill vi inte ha i vår barnomsorg.



Hur känns det för dig att börja jobba igen nu då? Gick det bra igår?

2009-08-12 @ 06:40:29
Postat av: Linda

Det var ok att jobba. Slutade kl 19.45 så det var helt ok. Plus att jag var ledig idag så snacka om mjukstart! Jobbar i morgon kväll igen : )

2009-08-12 @ 17:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0