Mirakel medicin!?

Idag har vi haft en härlig hemmadag, jag och barnen... Barnaskaran blev lite utökad här på dagen : )
Simon fick hit en liten kompis och även Sebastian fick hit först en kompis, och sedan efter lunch en till! Så till eftermiddagsfikat var det jag och fem barn! Lövli ; )

Ja, så barnen har alltså lekt såklart och jag har haft rätt mycket tid över kan man ju säga... Suttit och surfat och fyllt i fritidsschema o lite pill med allt möjligt.
Simon har sagt två gånger under dagen att han har huvudvärk!? Och jag trodde att det berodde på att det var så kvavt el. för lite sömn under typ en veckas tid. Men när han hade ätit färdigt sin middag så kände jag på honom och han var kokhet!!! han hade 39.1!!! Jag fattar inget... Han har verkligen hållit igång hela dagen.
Till skillnad mot Sebastian så äter Simon trots att han är sjuk. Det första tecknet på att Sebastian är sjuk el på väg att bli, är att han slutar äta. Men så är alltså inte fallet med lilla Simon.

Jag gav honom Ipren efter maten och herregud vilken effekt!!! Det är rena mirakelmedicinen!? Han blev pigg (!!!??) och glad och mumsade chips och bilar för glatta livet. Nu återstår det att se vad det blir av detta. Om det "bara" är feber och lite huvudvärk, eller om det utvecklas till något annat... Typ svininfluensa : (
Hjälp vad jag oroar mig för det... Nej, inte att det är det SIMON har men att  vi ska bli liggande i det hela familjen. Hit med vaccin pronto!!!
Det som inte heller är så himla kul är att Simon förmodligen smittat sin kompis OCH hans lillasyster, eftersom han var där inne en stund på eftermiddagen... Hu, inte alls meningen såklart, men det känns såå dumt.

Undrar vad Parik blev av... Det var mig ett långt after work!?
Jag ska iallafall jobba i morgon så han får nog bekänna färg ifall det blev en och annan öl på den där after worken också!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0