Liten säl...

Ha ha ha! Ni skulle sett Simon på Lek & Plask... Som han höll på! Simfröken gav honom ett smeknamn : SÄLEN...
 Han var lika mycket UNDER vattnet som ovanför... Men det känns så himla bra och RÄTT att vi satte honom i detta nu för han har verligen ingen koll på att han inte kan simma!
Alla barnen i hans grupp är mellan 3-4 år och vissa var lite rädda och ängsliga o andra inte ; )
Meningen med denna kursen är ju inte att de ska lära sig simma utan att få vattenvana och få begrepp hur de ska göra i vattnet. Anledningen till att de inte har "flytgrejer" på sig är att de då blir framtunga och inte lär sig att sätta i fötterna i botten. Det var ju precis det Simon gjorde när han hamnade under vattnet. Han slängde sig frammåt och drog UPP benen. Men jag hoppas att han får kläm på att sätta i benen i botten snart.
Skönt att simläraren är lugn och att vi föräldrar bara är med första o sista gången : ) Jag höll ju nästan på att slänga mig efter honom när han hamnade under ytan. Men hon sa bara Va braaa! när han kom upp igen... Ja, det var ju jättebra att han kom upp! Ha ha ha ; )

Och Sebastians första skoldag har gått superbra! Nästa vecka börjar läxorna! Hjälp...  Nåja, det kanske går bra än så länge, men tänk när de kommer upp i årskurserna! Matte i 9:an!? Hur löser man det? Fy...

Jag har fått en vagel i mitt högra öga... Och det kliar och skaver så jag blir GALEN!!! Och jag ser ut som en 80 åring på det ögat! Rynkor och rött o svullet. blä...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0