Ledig dag...

Ja, idag har jag alltså varit ledig... Igen!  Toppen mysigt har vi haft det jag o barnen. I måndags när vi var lediga lovade jag dom att vi skulle åka till IKEA som idag. Det är deras lekrum som hägrar...
Sagt och gjort så åkte vi efter frukosten, lite stress blev det eftersom jag gärna ville vara där klockan 10 när det öppnade. När jag lämnade in barnen i Småland ( lekrummet på Ikea) så vad dom först av alla där. Men jag antar att det inte var många minuter som passerade innan de fick sällskap. Det var Simons debut i Ikeas lekrum, men säkerligen inte den sista gången han är där... Man måste ha fyllt tre år för att få vara där. Det var uppskattat av båda barnen i allafall.

Jag handlade på där i lugn o ro. Man hinner mycket på en timme! Jag köpte:  2 skoställ med fack så vi får plats med alla skor i den så det slipper stå skor över hela hallen.
1 ny entré matta, 2 doftljus, 1 förpackning värmeljus, 1 förpackning barngalgar, 2 kuddfodral och sist men inte minst ... 
 
 En nattlampa till Sebastian rum. Den är perfekt  på natten. Alldeles lagom ljus. Simon har en likadan fast en blå...

SPÖKA heter den : )

Vi åt även lunch där och det var uppskattat. Vi åt köttbullar alla tre och som dom åt!!! Sebastian tog en portion med 10 st och Simon fick en barnportion med 5 tror jag det var, och det blev tabberas på alla tallrikar! Och sedan den obligatoriska glassen på maten.På väg hem tvättade vi bilen som av någon anledning mina barn tycker är jätteroligt att vara med om!?
De sa att detta var den bästa dagen på länge ; )

Väl hemma började jag med projekt garderobsrensning... Vi ska göra i ordning tvättstugan snart och behöver då göra en garderob i hallen till städskåp. Vi har tre garderober i hallen och de var ÖVERFULLA med allt mellan himmel och jord! Men nu är det ordning och reda i dom och vi kan nog fixa till så vi kan ha städskåp i den ena...





Titta vad många skor som fanns!!! Och detta är ändå bara dom som är storlek 22-23, alltså de som Simon hade förra året!!! Någon som känner ett barn som väntas ha 22 inom snar framtid...?
Har även en SÄCK med skor och kläder jag ska ska skänka. Och en papperskasse med saker som jag ska ge min bror med familj som jag HOPPAS får en pojk till. OM de skulle få en flicka så får hon ändå ha alla pojkkläder som annars "blir över". Deras bebis är beräknad att komma den 18 aug!
Simons kompis var över och lekte med både Simon o Sebastian och så vips så skötte sig alla barnen själva och jag kunde i lugn o ro få greja färdigt kaoset jag ställt till med vid garderoberna : )

Tyvärr är det kaos både inne och ute fortfarande. Kassar som ska upp på vinden, en byrå som ska göras av någonstans, och bara allmänt stökigt. Vad gäller kaoset utomhus så står det ett tält på vår altan som tydligen inte tar ned sig självt : )
Alla sommarblommor som har sett sina bästa dagar. Vad köper man för blommor nu så här års???
Häcken blev iallafall klippt häromdagen och så här gick det till!!!





Martin, Glenn och Patrik i ett nötskal ; )  Ha ha ha!!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahaha vad roligt! Vad synd att jag missade häck-klippningen! Det hade jag velat se, helt klart!



Skönt att ha rensat ordentligt och vad spännande att göra i ordning tvättstugan! Ska ni kakla?

2009-08-13 @ 07:54:30
Postat av: Linda

Nix, inget kakel... Det blir en "budget" renovering. Mattan på golvet får vara kvar o sen bara väv på väggarna som målas vita. Nya skåp, bänkskiva o en rund diskho med ny blandare. Så har vi tänkt.

Ja, häck-klippningen var en syn för gudarna,synd att du missade den!!!!

2009-08-13 @ 08:08:55
Postat av: Caroline

Idag har Alexander också lekt på IKEA. Perfekt. Det var fullt först, så han var vansinnig. Men efter lite väntan fick han komma in. Perfekt också att vår granne jobbar där, då känns det lite extra "säkert" att lämna honom :)



Till blomkrukorna får du nog invänta höstastrarna. Och efter det kommer ljung... men det känns avlägset än tycker jag.

2009-08-13 @ 19:03:03
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken granne jobbar där...?

2009-08-13 @ 20:48:02
Postat av: Caroline

Ja, vad heter hon nu då? De nya i gaveln mitt emot.

2009-08-13 @ 21:27:40
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Just det... Det gör hon ja! Lisa tror jag hon heter...

2009-08-15 @ 08:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0