Gp-saknad...

Ohh, vad jag saknar min morgontidning ibland...
Vi sade upp den förra veckan för det kändes som om den låg oläst fler dagar än vad vi hann läsa den. Men när man är ledig eller jobbar sent så är den mysig o ha... Och denna veckan har jag varit hemma rätt mycket och då blir jag lite vilsen när jag ska äta frukost. DÅ vill jag ha min morgontidning! 
Nu har jag istället suttit med IKEAkatalogen, Jotexkatalogen, någon Kappahl reklam och även med datorn på köksbordet ( och läst morgontidningen på nätet ). Men det är säkert bara en övergångsperiod som det känns tomt. Det kostar ju 195 kr/mån och det är det inte värt när den i 8 fall av 10 ligger oläst.

Jag fick en faktura på 48 kr av Gp för de dagarna som blev över från det jag hade bet tills den blev uppsagd. ( Oj, så invecklat det blev... Hoppas ni förstår vad jag menar?) Men jag hade bestämt mig att INTE betala eftersom jag försökte säga upp tidningen tidigt i somras utan att det gick. Jag satte 1 tim i telefonkö och jag skickade mail utan att det hände något. Så nu efter frukost ringde jag kundtjänst och skulle "bestrida" fakturan. Jag laddade för att INTE ge mig... 
Människan som jag fick tag på i kundtjänst var hur trevlig och tillmötesgående som helst!!!!! Inga problem, hon tog bort den direkt... : ) Så det var ju toppenbra!!!

I morse när Simon vaknade var han supervarm på pannan!!! Så jag tog tempen för att kolla hur mycket feber han hade för jag kände mig rätt säker på att så var fallet... 36.8!!! Han hade ingen feber : ) Det var ju superbra!  Jag blev rätt förvånad måste jag säga. Men faktum är att han alltid känns rätt varm på kroppen precis som jag. Men att han var SÅ varm har jag inte tänkt på.

De senaste två kvällarna har vi nästan trott att han är sjuk för han har varit lätt hysterisk runt middagen och innan läggning. Förmodligen har det slagit över för att han är så trött. Han har slutat sova middag på dagis och det känns väl då på kvällen. Vi måste bli "bättre" på att få honom isäng på kvällarna. I går somnade han runt 19.30 och det kändes riktigt bra. Han har kommit in i en period då han drömmer mycket mardrömmar så han får väl förmodligen inte så bra sömn heller när han väl sover. De har även sagt på dagis att de upplever att han är trött...Han leker en stund och kommer sedan och gosar med någon fröken. Och de gosar ju gärna en stund med honom, i och för sig ; ) Bästaste fröknar!!!

Idag ska det bli VARMT säger dom som vet : ))


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tur att du ringde GP. Man ska alltid ringa om man har synpunkter på något. Glöm aldrig det, och vågar du inte så kan du bussa mig på dom ;-)

2009-08-20 @ 18:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0