Första arbetsveckan till ända...

Ja, då sitter man här igen framför en barnfilm i "ottan". Simon vaknade 7.15 och ville upp så fort han slog upp de små  blå. Det kändes som om han knappt var vaken när han slängde sig upp ur sängen. Och för att förhindra att han skulle väcka Sebastian så var det bara att kravla upp själv... Min kropp skrek efter mera sömn efter en tuff arbetsvecka  ( hmm, har bara jobbat tre dagar kom jag på ; ) ) Men ändå, att gå upp klcokan 06 som jag gjorde i går var verkligen TUFFT! Och jag gick och la mig en aaaning för sent efter att ha suttit på altanen på framsidan ( !) med goa grannar.
Jag försökte få lite mera sömn nere på soffan, men Simon är ALLERGISK mot att jag sover! Det har han varit ända sen han föddes... Så när jag lade mig tillrätta med filt och gosig kudde så började han klättra på mig. Så jag lade ner mera sömn och får lägga mig tidigt i kväll istället. Kul på en lördag! Nej, jag kan lägga mig tidigt på söndag istället...

Igår hade jag en äventyrlig eftermiddag... Men det var mitt eget fel att det blev så för jag "glömde" äta lunch. Jättedumt, jag vet. Mitt humör blev sämre och sämre så när jag hade hämtat båda barnen var jag en drake... NOLL tålamod och extremt ettriga barn. (Det var dom inte men det kändes så då). Inte blev det bättre av att huset var/är i katastrofläge vad gäller ordnig och damm. Jag HATAR när det är dammigt. Stöket får man liksom ta när man har småbarn men allt damm som virvlar omkring! Så jag började röja lite smått efter att barnen fått mat. Simon höll nämligen på att svälta ihjäl så det var bara att greja något med raketfart : ) Men Patrik tyckte det kändes sådär roligt att städa en fredageftermiddag efter jobbet.
Då undrar jag bara...: NÄR ska man städa när det inte "funkar"  NÅGON dag efter jobbet eller NÅGON helgdag med filosofin att man inte orkar städa efter jobbet eller att man inte vill "offra" någon helg till det så vet jag inte när det ska bli städat här!!?? Så vi får se om det går förbi någon käck person som kan tänka sig att städa här...
Eller så får jag göra det på måndag när jag är ledig. Men jag vet inte om jag står ut tills dess...

Idag ska Patrik en sväng till tippen tillsammans med grannen. Det är massa säckar från häckklippningen och MASSA annat skräp vi vill bli av med.
Annars börjar projekt hall idag. Vi ska göra bättre förvaring för kommande säsong med alla vinterkläder och våta stövlar!

Nu ska jag ta ihåll med disken från igår. Roligt nästan jämnt...

Ser fram mot min sovmorgon i morgonbitti!!!!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhh, känner igen det där med städningen! Samma här. För jobbigt att göra det på vardagskvällar och helgen vill man inte offra. NÄR städar man då?

Här har vi också varit uppe sen 7. Roligt roligt. David sover än dock, för han var uppe några timmar (!) i natt med en liten spjuver som tyckte det var passande att vara vaken då.. suck!

Jag skyller på att hon inte har ordning i sitt rum än, så det är svårt att komma till ro ;)

2009-08-15 @ 09:07:59
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Man kanske skulle anställa någon som städade huset åt en 1 gång per vecka...? Tänk att komma hem på fredag eftermiddag och så är huset skinande rent!

Jag känner en familj som har en polsk kvinna som städar åt dom. De är väldigt nöjda med det...!? Undrar vad det kostar? Nja, å måste nog jag börja jobba heltid oc det tar emot. Big time!

Jobbigt med nattpigga barn : ( Frustrerande. Men det blir nog bättre sen när rummet är helt klart och mysigt!!!

2009-08-15 @ 14:09:00
Postat av: Jenny

Vi vill också ha städhjälv. Vi pratadeom städning på jobbet igår faktiskt. En tjej (eller tanteller kvinna eller dam...hon är runt 50. Då är man väl inte tant i alla fall?) berättade att hon jobbade 80 procent i många år. Hon var ledig torsdagar och passade då på att städa. Då gick hon till jobbet på fredagen och lämnade ett skinande hem. När hon kom hem på eftermiddagen var det helg och rent och snyggt! Jag funderar på att göra så sen...

2009-08-15 @ 16:04:58
Postat av: Jenny

städhjälv = städhjälp ;-) Man SKA korrekturläsa innan man trycker på knappen!!!

2009-08-15 @ 16:07:37
Postat av: Caroline

Vi kanske ska gå ihop och få mängdrabatt? ;)

2009-08-15 @ 19:20:48
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Man är tant när man är 65, Jag har bara 15 år kvar till tant om det är vid 50. Så vi kan väl dra fram det liiite!

Ja, mängdrabatt låter inte fel ; )

2009-08-15 @ 19:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0