Måndag...

Idag har ett riktigt proffs( öronöverläkare)  kollat i Sebastians öron! Äntligen...
Jag ringde Lundby sjukhus 7.30 i morse , de ringde upp mig 8.30 och vi fick tid 9.30! Det var FULLT av grumlig vätska bakom båda trumhinnorna. Inte konstigt att han inte hör något! Vi fick utskrivet en cortisonnässpray som han ska ta en gång per dag och som ska vara avsvällande. Och ett återbesök om två månader. Han pratade om att det kunde bli aktuellt att sätta in rör igen om det inte ger med sig. Nu får vi se hur det går i skolan för Sebastian när han inte hör så bra. Han har ingen feber så han får gå i morgon, även om han är ganska förkyld. Men enligt läkaren så var det inga problem med smitta osv eftersom han varit förkyld en längre tid.

Idag kom Patrik hem och åt lunch med oss. Mycket trevlig överaskning! Vi åt mos, köttbullar, korv och fiskpinnar och  broccoli. Simon fullkomligen älskar broccoli! Sebastian är inte så förtjust i kokta grönsker, men äter gäna gurka, majs och morot.
Och efter lunch tog jag mig an badrummet. Det fick sig en rejäl rengöring med såpa och vim och svamp. Jag drog fram badkaret och woow säger jag bara... Fy fanken. Men NU är det rent och frächt där!!! Och vi ska börja städa där oftare, det är ett som är säkert.

Nu hörde jag att Sebastian nös i sömnen. Hmmm, undrar om han kan gå i morgon??!

I kväll fick barnen välja varsinn kort bok som jag tänkte läsa för dom. Simon valde mycket riktigt en kort bok som heter "Jag är inte rädd", och sedan när jag skulle läsa Sebastians valda bok : Starwars the clonewars ( jag skulle bara läsa ett par kapitel) så hann jag inte läsa många ord förren Simon säger : Men mamma, kan jag inte bara få lägga mig??!!
Inte någon bok i hans smak alltså... : ). Men han fick  gå o lägga sig o somnade gott under tiden jag läste klart för Sebastian.

Glömde nästan att skriva hur Simon sov natten som var, med tanke på att han sov middag 3 timmar igår! Han vaknade till vid 21.30 och gick över till vår säng och sov sedan HELA natten. Sedan vakande han 7  morse. Helt ok alltså!!!
Idag har han inte sovit middag alls... Och faktum är att han brukar sova sämre om han inte sovit konstigt nog...?!

Nu ska jag slappa lite ( som vanligt). Älskar att slumra farmför tv:n innan jag går upp och lägger mig...

Bye bye...

Kommentarer
Postat av: ida M

hehe, Simon är så söt med sina komentarer. Sebastian sjuk igen?! Hu, lilla vännen!! =) Puss på er*

2009-04-21 @ 10:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0