Förkyld igen???

Jag fattar inget... Det verkar som om jag blivit förkyld igen!? JAG som ALDRIG är förkyld har åkt på något nu igen.
Ingen jättegrej, men dock så att man känner sig lite mör. Huvudvärk, hosta och täppt näsa. Mycket konstigt...

Sitter nu här och kollar på hockey... Fasansfullt. Inget kul alls. Men eftersom mannen jag är gift med älskar det så får jag väl stå ut. Det är väldigt sällan han verkligen vill se något men nu bad hanom att få se Sverige spela mot Lettland i hockey VM. Och snäll som jag är : ) så lät jag honom se detta fastän CSI pågår för fullt på 5:an! Ja, jag är verkligen såå snäll. Ha ha ha!

Vi har beslutat att inte åka ut med husvagnen nu till helgen trots att det är långhelg : (
Dels för att jag jobbar kväll( till 21!) den 30, alltså valborg. Då hade vi isåfall fått åka fredag morgon och det blir inte riktigt samma sak att stressa iväg på en helt ledig dag. Det tar ju ändå tid att komma på plats osv. O dels är Sebastian bjuden på kalas på lördagen. Så vi blir hemmavid.  Om jag känner oss rätt så hittar vi säkert på någon utflykt. Jag skulle gärna åka ut till någon skärgårdsö som Styrsö tex. Om inte annat för att barnen skulle få åka lite båt! Alltid uppskattat! Och fantastisk natur... Ja vi får se vad vi hittar på! Men jag vet att vi får allergiska besvär av att bara vara hemma. ( Inte bokstavligt såklart!)

I morgon börjar jag 6.45. Hemsk tid... Eller det är kanske inte så mycket tiden som är hemsk utan att man MÅSTE vara där SENAST kvart i för att ta rapport från nattpersonalen som såklart vill gå hem. Ibland är det lite körigt för mig att hinna för Simon vaknar när jag går ur sängen ( ja, han sover mellan oss...) och vill allt som oftast duscha med mig på morgonen.  Och det blir ju liiite mera omständigt än att bara ta en snabbdusch själv. Det är inte riktigt läge att ta någon större "fight" med honom om det så tidigt på morgonen för då väcker han Sebastian o så blir det kaos typ klockan 05.50 på morgonen. Nej, det vill vi inte ha. Så det gäller att vara smidig.

I morgon ska Patrik på styrelsemöte. Tråkigt. Ska iväg efter mötet också. Fykattsiken vad tråkigt. Så jag o grabbarna får roa oss själva.
Har lovat i ett svagt ögonblick att vi ska åka till IKEA så de får leka i deras lekrum där man lämnar in barnen en timme o kan få shoppa i lugn o ro.
Oj, nu lät det som att vi skulle göra det i morgon o det har jag inte tänkt ge mig in på själv. Men någongång snart ska de få göra det. Man måste ju vara tre år fyllda för att få vara där o det är ju Simon nu, men jag vet ändå inte om jag vill lämna honom där än. Sebastian o Simon har ju en viss tendens att ibland reta gallfeber på varandra (och omgivningen )när de ska leka ihop. Det kan ju gå hur bra som helst också... Nåväl, vi drar på det ett tag till!

Nu ska ha den obligatoriska slappar halvtimmen innan sänggåendet!

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0