Bloggar sent...

Ha ha ha! Nu har jag suttit i ca en timme och tänkt jag inte skulle blogga idag. Men nu blir det så ändå.
Jag har suttit o kollat runt lite på olika campingar inför nästa långhelg, nämligen kristihimmelfärdshelgen! Nu har vi förstått att vi måste förboka om vi ska få plats där vi vill... Just nu lutar det åt antingen Ugglarp eller Lidköping ( igen).

Ikväll har jag jobbat och Patrik varit på möte så Patriks föräldrar har varit här hemma med barnen. Men jag var hemma innan 20 så de behövde inte lägga dom. Jag och barnen är lediga i morgon så det var ingen direkt brådska att få i säng dom. Sebastian får vara hemma i morgon också. Vi var hos doktorn i morse men det var ingen öroninflammation. Men en rodnad i öronen och väldigt röd o svullen i halsen. Han har inte nämnt att han har ont i halsen! Men vi skulle höra av oss tors el fredag om han inte var frisk då. Men han är inte jättesjuk måste jag ju säga, men han har lite feber till och från.
Nu sa faktiskt läkaren så här: När barn har feber med inflammatoriska sjukdomar så SKA man ge IPREN var 6:e timme. Alltså inte vid behov utan kontinuerligt 3-4 gånger/dygn. Så därför har vi lite svårt att veta om, o isåfall hur mycket feber han har... Men jag ska tempa honom i morgonbitti så får vi se. Han är ju igång som vanligt när han går på Ipren.
Så här uttryckte sig Sebastian: Ipren är som batteri för mig! Ja, så känns det säkert.
Han har varit med Patrik på jobbet på eftermiddagen. Och Simon fick gå till dagis under stora protester... Han försökte med all sin kraft att få slippa. Han sa att han hade ont i halsen o var sååå sjuk. Han skrek o grät. Men det släppte så fort han kom dit. Han gillar ju sitt dagis skarpt. Han tyckte nog bara att det var lite jobbigt att åka när Seb var kvar hemma...


På förmiddagen hann jag städa av lite här hemma. Och nu är vi i kapp med all tvätt också. Så nu slipper jag greja med det i morgon när jag är ledig med barnen. Fast lite sånt plock blir det ju alltid ändå.

I morgon fyller lille kusin Elton 3 år! Och vi ska dit på kalas på söndag eftermiddag. Simon är dessutom bjuden på kalas mellan 12-14 på söndag... Så han lär vara helt slut på kvällen. Alternativt sova på eftermiddagskalaset, för han lär ju somna på vägen dit iallafall...Jag jobbar för övrigt i helgen men slutar faktiskt kl 14 på söndag.

Oj. Nu är jag verkligen trött...Nu ska jag lägga mig tillrätta på soffan o domna bort.

Nattinatti...


Kommentarer
Postat av: Irene

Härligt att ni ska iväg med vagnen nästa långhelg igen, det verkar ju vara rena medicinen för er :) Då får vi hoppas på jättefint väder.

Stackars Sebastian som inte är riktigt frisk, det har ju varit mycket nu. Och... hahaha... lille Simon som VILL vara sjuk. Det är inte lätt här i världen :) Kramar till er alla.

2009-04-15 @ 12:44:20
Postat av: Linda

ja, det är ljuvligt att vara iväg med husvagnen! Jag som annars har lite svårt att koppla av, ÄLSKAR att bara vara, för så är det ju där. Det jobbigste på hela dagen är att gå o duscha typ... : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0