Plötsligt händer det....

Jag sätter mig och bloggar...

Det väl kanske inte riktigt så att jag inte haft tid till att sätta mig det senaste. Däremot har jag inte haft lust.

Dagarna springer iväg och det är allt som oftast fullt ös = ) Saga är en "snäll" bebis. ( Finns det elaka bebisar?? )
Har aldrig föstått det där uttrycket!? Jag fattar ju att folk som frågar så menar att hon inte skriker och är missnöjd och att hon sover hela nätterna typ? Eller?

Iallafall så är hon allt som oftast en nöjd och glad bebis... Men hon sover INTE hela nätterna. Hon vaknar mellan 2-4 ggr och då duger allt som oftast inte nappen. Så ja, jag är en trött bebismamma. Därav frånvaron här på bloggen. När jag väl har en stund över så prioriterar jag annat.

Dessutom är Patrik borta extremt mycket just nu. På helgerna framför allt. Så det gäller bara att se framåt och hålla ihop. Det är "bara" två månader kvar för honom att jobba, sen går han på 3 månaders ledighet. Ska bli helt underbart!!! Att vi sen får leva på nudelsoppa hela sommaren kan det vara värt ; ) Jag menar att det blir ju inte så mycket inkomst att tala om närbåda är hemma... Men det är det värt.
Att det sedan går två föräldradagar/dag känner vi att vi har "råd" med rent dagmässigt. Vi ser det som en enorm möjlighet att kunna göra så! Vi har varit hemma med grabbarna i 1,5 år och ändå haft dagar kvar att ta av. Det är ganska nytt att man får vara hemma max 30 dagar samtidigt för samma barn. Och det gäller bara under barnets första år. sSå det blir ju helt perfekt att ta det nu i sommar!!!

Nu har lillskuttan vaknat. Och med henne i famnen blir detväldigt svårt att skiva. Hon försöker liksom hjälpa till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0